به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وب‌سایت کره تایمز، مجموع فروش دو خودروساز کره‌ای وابسته به این مجموعه در سال ۲۰۱۶ به اوج خود یعنی ۷۹/ ۱ میلیون دستگاه رسید، اما از آن زمان به بعد تعداد آن رو به کاهش بوده و در سال گذشته به زیر ۵۰۰ هزار دستگاه رسیده است. در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۶، کره استقرار یک پدافند هوایی مرحله پایانی ارتفاع بالا (THAAD) ایالات متحده را در خاک خود اعلام کرد که این امر باعث تحریم شدید محصولات کره‌ای در چین شد. چین مخالفت شدید خود را با استقرار سامانه دفاعی موشک بالستیک تاد در کره جنوبی اعلام کرده و این نقطه اختلاف در روابط چین و آمریکا باقی مانده است. ایالات متحده معتقد است این سیستم دفاعی برای مقابله احتمالی با کره شمالی لازم است، اما چین اعتقاد دارد این سامانه امنیت این کشور را تهدید کرده و شرایط را برای جاسوسی از سیستم‌های دفاعی و هسته‌ای پکن فراهم می‌کند.

در سال ۲۰۱۷ گروه هیوندای موتور نیز شاهد کاهش فروش خود در چین به ۲/ ۱ میلیون دستگاه بود و از آن زمان تاکنون به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد. هیوندای سال گذشته ۳۵۰۲۷۷ دستگاه و کیا ۱۲۷۰۰۵ دستگاه خودرو در چین فروختند که مجموعا ۴۷۷۲۸۲ دستگاه را به ثبت رساندند. پس از رسیدن به اوج فروش ۷۹/ ۱ میلیونی در سال ۲۰۱۶، این شرکت از مرز یک میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ عبور کرد و از آن زمان تنها طی دو سال حجم فروش به نصف کاهش یافته است. علاوه بر این، ظرفیت تولید سالانه این خودروساز در چین، که ۷/ ۲ میلیون دستگاه را شامل می‌شد، به ۲۶/ ۲ میلیون دستگاه کاهش یافته است، زیرا این شرکت در واکنش به کاهش تقاضا، کارخانه‌های خود را تعطیل کرد. طبق اخبار منتشر شده کارخانه هیوندای موتور در پکن در حال فروش است و کارخانه یانچنگ کیا نیز خط تولید خود را متوقف کرده است.

حتی قبل از اینکه ترکش موضوع THAAD به خودروسازان برسد، تحلیلگران گوشزد می‌کردند که قدرت رقابتی هیوندای در بازار چین در طول سال‌ها کاهش یافته است و سایر خودروسازان خارجی سهم بازار هیوندای را در اختیار گرفتند. سونگ سون جائه، تحلیلگر ارشد شرکت ‌هانا فایننشال اینوستمنت، در این خصوص اظهار کرد کاهش سهم بازار به دلیل استقرار سامانه تاد فقط یک بهانه است. رقابت هیوندای در طول سال‌ها در این بازار پریمیوم یا ممتاز به دلیل حضور قدرتمند برندهای لوکس مانند بی‌ام‌و، مرسدس بنز و آئودی به شدت کاهش یافته است، در حالی که برندهای بومی ‌چینی نیز پیشرفت‌های تکنولوژیک قابل توجهی را طی سال‌های گذشته به دست آورده‌اند. هیوندای در وسط قرار گرفته و در تلاش برای افزایش سهم خود در بازار چین است و انتظار می‌رود این روند فعلا ادامه یابد. برخی از کارشناسان خاطرنشان می‌کنند این شرکت باید بازار پریمیوم مجهز به سیستم‌های پیشرفته با محوریت خودروهای الکتریکی (EV) مانند جنسیس را بهتر هدف قرار دهد تا از برندهای داخلی چینی متمایز شود. لی‌هانگ کو، محقق موسسه فناوری خودروی کره می‌گوید: ما باید با خودروهای الکتریکی و همچنین جنسیس برای نفوذ به بازار رقابت کنیم، اما متاسفانه از رقبای خود که قبلا این بخش را اشغال کرده‌اند، در این خصوص عقب‌تر هستیم. هیوندای اعلام کرد استراتژی‌های تحقیق و توسعه خود را برای بازاریابی در بازار چین توسعه خواهد داد و از تاسیس یک موسسه تحقیقاتی دیجیتال پیشرو در شانگهای برای توسعه فناوری‌های آینده مانند رانندگی خودکار، خودروهای متصل به شبکه، برق‌رسانی و حمل و نقل مشترک، به منظور تمایز و نوسازی بهتر این برند، خبر داد.   یکی از مقامات هیوندای موتور گفت: شرکت هیوندای موتور کره و هیوندای پکن به گسترش خط تولید خودروهای دوستدار محیط زیست خود در آینده ادامه خواهند داد و با افزودن مدل‌های با کارآیی بالا، موج جدیدی را در بازار چین ایجاد خواهند کرد. داده‌های صنعت کره روز سه‌شنبه نشان داد فروش هیوندای موتور و شرکت وابسته به آن، کیا، در مقایسه با سال گذشته ۲۱درصد افزایش یافته است و به بیش از یک میلیون دستگاه در اروپا در سال گذشته در مدل‌های سازگار با محیط زیست رسید.

به گفته انجمن خودروسازان اروپا (ACEA)، هیوندای و کیا در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۱۰۱۸۵۶۳ دستگاه خودرو در اروپا فروختند، زیرا تقاضای شدید برای خودروهای دوستدار محیط‌زیست آنها، به جبران تاثیر کمبود طولانی‌مدت تراشه‌های نیمه‌هادی بر افزایش تولید کمک کرده است. این دو خودروساز کره‌ای در سال گذشته با شکست غول خودروسازی آلمانی، بی‌ام‌و در رتبه چهارم از نظر سهم بازار و پس از گروه فولکس واگن، شرکت استلانتیس سرمایه‌گذاری مشترک فیات کرایسلر و گروه PSA  و گروه رنو قرار گرفتند.

هیوندای و کیا در سال گذشته سهمی ‌۷/ ۸درصدی در بازار خودروهای سواری اروپا داشتند که نسبت به سال قبل یک افزایش ۷/ ۱درصدی را نشان می‌دهد. آنها قصد دارند در سال ۲۰۲۲، در مجموع ۴۷/ ۷ میلیون دستگاه خودرو بفروشند که ۱۲درصد بیشتر از فروش ۶۷/ ۶ میلیون دستگاه در سال گذشته است. کمبود تراشه به علت مشکلات عرضه و افزایش تقاضا برای قطعات الکترونیکی مصرفی در طول دوران پاندمی ‌ضربه سختی به صنعت خودروی جهانی زده است، به‌طوری‌که تولید میلیون‌ها وسیله نقلیه در سراسر جهان به علت نبود قطعات مهم متوقف شده است، اما تحلیلگران معتقدند اهداف تعیین شده امسال این دو خودروساز منطقی است. لی جائه ایل، تحلیلگر اینوستمنت اند سکیوریتی پیش‌بینی می‌کند میزان تقاضا برای خودرو در سال ۲۰۲۲ قوی بماند و دلیل آن نیز کاهش شدید تقاضا از سوی مصرف‌کنندگانی است که نتوانستند سال گذشته به علت کمبود بازار، خودرو بخرند.