به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از بلومبرگ، اندرو ماس و آلکش شاه، استراتژیست‌های ارزهای دیجیتال بنک آو امریکا، در یادداشتی روز دوشنبه نوشتند که CBDCها تکامل اجتناب‌ناپذیر ارزهای الکترونیکی امروزی هستند. آنها در این یادداشت خاطرنشان کردند: ما انتظار داریم پذیرش و استفاده از استیبل کوین برای پرداخت‌ها طی چند سال آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد، زیرا موسسات مالی راه‌حل‌های نگهداری دارایی‌های دیجیتال و راه‌حل‌های معاملاتی را بررسی می‌کنند و شرکت‌های پرداخت فناوری بلاک چین را در پلتفرم‌های خود گنجانده‌اند.

در همین حال، روز پنج‌شنبه در گزارشی با عنوان «پول و پرداخت، دلار آمریکا در عصر تحول دیجیتال» از سوی بانک فدرال رزرو (FRB) مزایا و معایب پذیرش بالقوه ارز‌های دیجیتال بانک مرکزی توسط ایالات متحده بررسی شد. در این گزارش بررسی‌هایی در خصوص اینکه آیا یک CBDC به طور بالقوه می‌تواند سیستم پرداخت‌های داخلی ایمن و موثر را برای افراد و مشاغل بهبود بخشد، صورت پذیرفت. همچنین به این موضوع اشاره شده که سیستم‌های پرداخت همچنان در حال تکامل هستند که احتمالا می‌توان از ارزهای دیجیتال ملی به‌عنوان یک گزینه‌ برای انجام پرداخت‌های سریع بین‌المللی استفاده کرد. فدرال رزرو گفته است ارزهای دیجیتال ملی ممکن است جنبه‌های منفی هم داشته باشند و ثبات مالی کشور را به خطر بیندازند. به‌گفته این نهاد دولتی، راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی ساختار بازار پول، شیوه‌های مدیریت خزانه و سیاست‌های پولی کشور را تغییر می‌دهد و پیامدهایی هم برای مساله حفظ حریم خصوصی و امنیت دارد.

این تحلیلگران در ادامه اظهار کردند که در آینده استفاده از ارزهای دیجیتال صادر شده توسط شرکت‌های خصوصی احتمالا رشد خواهد داشت. در حال حاضر، مسوولیت انواع موجود ارزهای دیجیتال مانند حساب‌های بانکی آنلاین یا برنامه‌های پرداخت متعلق به نهادهای خصوصی مانند بانک‌های تجاری است. بانک فدرال رزرو در بیانیه‌ای نوشت، با این حال، یک CBDC از این نظر متفاوت خواهد بود، زیرا تحت نظارت و مسوولیت بانک مرکزی مانند فدرال رزرو ایالات متحده است. همچنین به مشکلات احتمالی از جمله حفظ ثبات مالی، حفاظت از حریم خصوصی کاربران و مبارزه با معاملات غیرقانونی اشاره کرد.

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یک نسخه دیجیتالی از ارز فیات یک کشور، مانند دلار آمریکا هستند. آنها در سال ۲۰۲۰ هنگامی‌که باهاما اولین CBDC جهان به نام Sand Dollar را راه‌اندازی کرد، در کانون توجه قرار گرفتند. در همین حال، بانک مرکزی چین در حال افزایش تلاش‌های خود برای ایجاد یک ارز دیجیتال در حال توسعه یک کیف پول دیجیتال یوآن است. در آوریل ۲۰۲۱، بانک مرکزی سوئد اولین مرحله آزمایشی ارز دیجیتال «e-krona» خود را تکمیل کرد.