همچنین ۶۴ کشور فولادساز جهان طی دسامبر ۲۰۲۱ میلادی، ۱۵۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳ درصدی نشان می‌دهد. طی سال ۲۰۲۱ میلادی، ایران در مجموع ۲۸میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۸/ ۱درصد کاهش یافت. این در حالی است که تولید فولاد خام ایران در دسامبر سال گذشته با ۱/ ۱۵درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی به ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید.

از ابتدای ژانویه تا پایان دسامبر۲۰۲۱ میلادی، چین با تولید یک‌میلیارد و ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن (افت ۳درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی) در رتبه نخست تولید این محصول در جهان ایستاد. پس از آن، هند با تولید ۱۱۸میلیون و۱۰۰ هزار تن فولاد خام (رشد ۸/ ۱۷درصدی)، ژاپن باتولید ۹۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن (رشد ۸/ ۱۵درصدی)، آمریکا با تولید ۸۶ میلیون تن (رشد ۳/ ۱۸درصدی) و روسیه با تولید ۷۶میلیون تن(رشد ۱/ ۶درصدی) در رتبه‌های دوم تا پنجم جای گرفتند.

ایران همچنان در جایگاه دهم

همچنین کره جنوبی با تولید ۷۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام (افزایش ۲/ ۵درصدی)، ترکیه با تولید ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن (افزایش ۷/ ۱۲درصدی)، آلمان با تولید ۴۰میلیون و ۱۰۰ هزار تن (افزایش ۳/ ۱۲درصدی)، برزیل با تولید ۳۶ میلیون تن (افزایش ۷/ ۱۴درصدی) و ایران با تولید ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن (افت ۸/ ۱درصدی) در رتبه‌های ششم تا دهم جهان ایستادند.