استقبال خودروسازان قدیمی ‌ژاپنی از ورود سونی به صنعت خودرو

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از اتونیوز، مایب در ادامه اظهار کرد ورود بازیگر جدیدی مانند سونی واقعا این صنعت را احیا خواهد کرد. آکیو تویودا، رئیس شرکت تویوتا موتور که به عنوان رئیس انجمن خودروسازان ژاپن (JAMA) نیز فعالیت می‌کند، اشاره کرد انتظار دارد این سازنده تلویزیون، سیستم‌های کامپیوتری، کنسول‌های بازی و دوربین در نهایت به عنوان عضوی از انجمن خودروسازان ژاپن فعالیت‌های خود را آغاز کند.

کنیچیرو یوشیدا، مدیر عامل سونی، در نمایشگاه CES در لاس وگاس در اوایل ماه جاری، آغاز به کار شرکت تابعه عملیاتی جدید Sony Mobility  را اعلام کرد. در همان زمان، این شرکت بزرگ فناوری از نمونه اولیه کراس اور برقی خود ، Imaginative و prescient-S ۰۲ رونمایی کرد، با این حال جزئیات کمی ‌در مورد قیمت یا تاریخ عرضه این محصولات ارائه کرد. یوشیدا گفت: با فناوری‌های تصویربرداری و سنجش، رایانش ابر، اتصال شبکه نسل پنجم و فناوری‌های سرگرمی ‌همراه با تسلط بر محتوا، ما معتقد هستیم  که سونی به‌عنوان یک شرکت خلاق ارائه‌دهنده سرگرمی، در خودروسازی هم می‌تواند جایگاه خوبی داشته باشد. این شرکت قصد دارد از هوش مصنوعی و روباتیک در تجارت جدید خود در زمینه وسایل نقلیه الکتریکی استفاده کند.

پیش‌بینی می‌شود سونی از تجربه‌اش در دانش برنامه‌های دیجیتال و نرم‌افزار استفاده کند، در حالی که بدون شک تولید خودرو را به یک شریک خارجی واگذار خواهد کرد. این مدلی است که معمولا یکی از بهترین راه‌ها را برای شرکت‌های دانش‌بنیان مختلف، شبیه اپل، ایجاد می‌کند تا بتوانند بخش خودروی خود را تشکیل دهند. همچنین احتمالا در خصوص شرکت سونی رویکردهای بسیاری برای تولید خودرو وجود خواهد داشت، زیرا این صنعت وارد دوره جدیدی از برق‌سازی شده که رقبای قدرتمند بسیاری نیز در این بخش وجود دارند.  

مایب خاطرنشان کرد ترکیبی از رویکردهای تولیدی مختلف و مشترکی وجود خواهد داشت. بنابراین، از این نظر، ما نسبت به همه تغییرات در کسب و کار جدید سونی بسیار خوش‌بین هستیم.