به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از   ماینینگ ویکلی، این تولیدکننده تجهیزات و ماشین‌آلات ساختمانی و معدنی درآمد تعدیل شده سه ماه چهارم خود را بالغ بر ۶۹/ ۲ دلار به ازای هر سهم گزارش داد که در مقایسه با برآوردهای تحلیلگران بلومبرگ با قیمت میانگین ۲۷/ ۲ دلاری به ازای هر سهم، افزایش یافته است. این در حالی است که میزان فروش این شرکت با ۲۳ درصد افزایش به ۸/ ۱۳ میلیارد دلار رسید.

نتایج اعلام شده توسط کاترپیلار که به عنوان یک معضل اقتصادی در نظر گرفته می‌شود، در حالی است که نگرانی‌ها در مورد افزایش تورم و چشم‌انداز افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو و برخی دیگر از بانک‌های مرکزی وجود دارد. این شرکت روز جمعه گذشته تاکید کرد برای جبران رشد هزینه‌های تولید، پیش‌بینی قیمتی خود برای سال ۲۰۲۲ را افزایش می‌دهد.

اندرو بونفیلد، مدیر ارشد مالی کاترپیلار، در مصاحبه‌ای گفت: این شرکت انتظار دارد تقاضای کلی برای محصولات مختلف به ویژه تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی تا سال ۲۰۲۲ با قدرت ادامه یابد و حتی با توجه به کاهش سفارش‌های ساخت و ساز در چین ما انتظار داریم خللی در روند تقاضا وارد نشود. او گفت: از آنجا که تغییر به سمت منابع انرژی کم‌کربن باعث افزایش تقاضا برای فلزاتی مانند مس، لیتیوم و کبالت می‌شود، بنابراین سفارش‌های شرکت‌های معدنی نیز افزایش می‌یابد و همچنین فعالیت‌های ساختمانی با شروع رشد ساخت‌وساز غیرمسکونی در ایالات متحده افزایش می‌یابد.

با این حال، این شرکت همچنین گفت انتظار دارد وزش باد موافق کنونی حاشیه سود عملیاتی را در سه ماه نخست سال جاری نسبت به سال قبل تعدیل کند و کاترپیلار اواخر سال گذشته اعلام کرد مشکلات زنجیره تامین، پاسخگویی به تقاضای مشتریان را برای ما دشوارتر می‌کند. بونفیلد گفت: چالش دیگر پیش روی ما، زنجیره تامین است. بنابراین تنگناهای صنعت حمل و نقل، اثرات مداوم کووید و همچنین مواردی مانند مشکلات صنعت الکترونیک و نیمه‌هادی‌ها، همه چالش‌هایی هستند که ما باید با آنها دست و پنجه نرم کنیم. وی افزود: این یک چالش است و گهگاه مشکلات غیرمنتظره‌ای پیش روی ما قرار می‌دهد که باید برای مواجهه با آنها آماده باشیم.  

تحلیلگران می‌گویند سفارش‌ها از جانب شرکت‌های معدنی پس از سال‌ها سرمایه‌گذاری اندک توسط مشتریان کاترپیلار در این صنعت که همواره منبع مهمی ‌برای سودآوری این شرکت بوده است، همچنان رو به بهبود است. سهام کاترپیلار سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافت و سه رشد سالانه متوالی را ثبت کرد. این گزارش درآمدی قبل از شروع معاملات عادی در نیویورک اعلام شد و متعاقب آن سهام کاترپیلار ۴/ ۲ درصد سقوط کرد.