توسعه ظرفیت انبارش ۳۰۰ هزار تن مواد اولیه فولاد اکسین

امین ویسی‌نژاد اظهار کرد: واحد سفارشات و انبارها از پنج قسمت مواد اولیه، محصول، محصولات فرعی، قطعات و کالا و قسمت سفارشات و کنترل موجودی تشکیل شده است.

وی افزود: انبارهای مواد اولیه وظیفه دریافت، برش و تحویل اسلب به خط تولید را برعهده دارند و انبارهای محصول دریافت محصول از خط تولید، انبارش و در نهایت ارسال محصول به مشتری را انجام می‌دهند.

مدیر انبارها و سفارشات شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در مجموع ظرفیت برای انبارش تقریبی ۳۰۰ هزار تن مواد اولیه با احداث دو انبار جدید در محوطه فولادسازی و ضلع شمالی شرکت و سه دستگاه ریچ استاکر برای دریافت و انبارش مواد اولیه ایجاد کردیم.

ویسی‌نژاد ادامه داد: در حوزه محصول مطابق سالیان گذشته سعی کردیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصول را به مشتری ارسال کنیم و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

وی عنوان کرد: تاکنون ظرفیت انبارش ۱۴ هزار کالا در شرکت ایجاد شده و به بهترین شکل ممکن نگهداری می‌شوند. همچنین ظرفیت‌سازی انبارش کالاهایی که نیاز به نگهداری در انبار سرد دارد با ایجاد یک انبار سرد جدید در انبار مرکزی نیز ایجاد شده و انبار شیمیایی توسعه و استانداردسازی شد.

مدیر انبارها و سفارشات شرکت فولاد اکسین خوزستان بیان کرد: نیروهای کل مجموعه انبارها ۱۲۰ نفر هستند که بخشی از آنها کار برش اسلب و بسته‌بندی را به شکل برون‌سپاری انجام می‌دهند که ۷۰ نفر نیروی مستقیم شرکت و مابقی نیروی پیمانکار هستند.

ویسی‌نژاد اضافه کرد: یک مورد در بحث توسعه انبارها ایجاد یک انبار جدید برای افزایش ظرفیت انبارش سر ورق‌ها به میزان ۱۰ هزار تن است که کارهای طراحی آن انجام شده و در حال برگزاری مناقصه است.

وی ادامه داد: همچنین در موضوع کنار ورق‌ها که یکی از محصولات فرعی است با ایجاد دو انبار برای انبارش کناره ورق‌ها ظرفیت انبارش ۱۵ هزار تن ایجاد شد.

مدیر انبارها و سفارشات شرکت فولاد اکسین خوزستان افزود: شاخص‌ترین اتفاق در این حوزه توسعه ظرفیت انبارش ۳۰۰ هزار تن مواد اولیه است، چراکه هرگاه مواد اولیه به میزان کافی داشته باشیم، می‌توانیم نوسانات بازار را کنترل و وابستگی به عوامل بیرونی را کمتر کنیم.