مدیرپشتیبانی ‌فروش‌ و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه در نشست هم‌اندیشی فولاد مبارکه و شرکای کسب‌ و کار عرصه لوله‌ و پروفیل، با اشاره به جایگاه مهم صنعت لوله‌وپروفیل در بخش ساختمان گفت: در مقام مقایسه با روند تقاضای جهانی، سهم ساختمان از ورق مورد نیاز لوله و پروفیل، بالغ بر ۴۸ درصد است. در سال ۹۵، تقاضای محصولات گرم لوله‌وپروفیل ۲ هزار و ۵۰ تن بوده که برآوردها حاکی از این است که متناسب با رشد مسکن‌سازی تقریبا به ۳ میلیون تن افزایش یابد.

مهدی آقازینلی با اشاره به پروژه طرح ملی مسکن در دولت سیزدهم افزود: پیش‌بینی می‌شود مصرف ورق در سال بالغ بر ۱۹۰ تا ۴۵۰ هزار تن افزایش یابد. مصرف محصولات لوله‌وپروفیل در بخش‌های کابینت، کانال کولر و ... به ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه واردات محصولات فولادی تخت از سال ۹۴ تا آذر امسال، ۸۶ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: بیشترین تقاضا از محصولات فولادی تختال با میزان ۵۴ درصد در بخش ساختمان است که این مقدار در بخش صنایع فلزی، ۱۸درصد و در بخش خودروسازی ۱۲درصد و ۱۱درصد هم به بخش انرژی اختصاص دارد.

مدیرپشتیبانی ‌فروش ‌و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه ۳۲ درصد مشتریان لوله و پروفیل در اصفهان، ۲۹ درصد در تهران و بقیه مشتریان در سایر استان‌ها هستند، ادامه داد: ۳۰ درصد سهم فروش صنایع لوله و پروفیل در سال گذشته و ۳۲ درصد هم طی امسال به شرکت فولاد مبارکه اختصاص دارد.

وی افزود: رویکرد سنجش رضایت مشتریان بر اساس استاندارد ایزو ۱۰۰۰۴ تعیین می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و رضایتمندی مشتریان برای رسیدن به میزان ۸۵درصد در اهداف این شرکت قرار دارد، این درحالی است که کل رضایت مشتریان در بخش صنعت لوله‌وپروفیل در سال گذشته، ۸۲ درصد بوده است.

آقازینلی گفت: مولفه‌های موثر بر میزان رضایت مشتریان قیمت، کیفیت، شرایط پرداخت، تحویل به موقع، تامین پایدار و... است که پروژه‌های بهبود و اقدامات اصلاحی نظیر رفع عیب شکستگی سطح ورق، رفع عیب ضخامت پیش از تلورانس و رفع عیب موج ورق و زین اسبی از جمله اقداماتی بود که انجام شده است.