افزایش 98 درصدی سود خالص پتروشیمی غدیر

Untitled-1

با توجه به این موارد و سایر موارد موجود در صورت‌های مالی منتشر شده، سود خالص این شرکت در بازه زمانی 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی 98 درصدی داشته است. همچنین تولید و فروش این شرکت در بازه زمانی مورد گزارش تنها به محصول PVC  محدود بوده است. همچنین تولید شرکت در بازه 9 ماه سال‌جاری با کاهشی 6درصدی  نسبت به دوره مشابه سال گذشته به میزان 80 هزار و 457 تن بوده است. از دلایل این کاهش به تعمیرات و مشکلات مربوط به تامین خوراک اشاره شده است.

دو برابر شدن حجم صادرات پتروشیمی غدیر

حجم فروش داخلی شرکت در بازه 9 ماهه سال جاری حدود 52 هزار تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهشی 27درصدی داشته، اما با توجه به افزایش نرخ فروش، درآمد‌های حاصل از فروش داخلی این شرکت با افزایش 5/ 53درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به میزان 17 هزار و 852 میلیارد ریال بوده است.

در مورد فروش صادراتی این شرکت باید بیان کرد که حجم فروش صادراتی پتروشیمی غدیر در بازه زمانی مورد گزارش نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افزایش 100 درصدی روبه‌رو و به میزان 25 هزار و 638 تن بوده است. این حجم فروش صادراتی، درآمدی  به میزان 9 هزار و 656 میلیارد ریال برای شرکت به همراه داشته که نسبت به درآمد حاصل از صادرات دوره مشابه سال گذشته افزایشی 205 درصدی داشته است. در مجموع با توجه به موارد ذکر شده، درآمد‌های عملیاتی پتروشیمی غدیر در دوره 9 ماه سال جاری به میزان  27 هزار و 509 میلیارد ریال بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته (14 هزار و 786 میلیارد ریال) افزایش 86 درصدی داشته است.  بهای تمام شده درآمد‌های عملیاتی پتروشیمی غدیر در بازه زمانی مورد گزارش با افزایش 96 درصدی نسبت به بازه زمانی دوره مشابه سال گذشته به میزان 13 هزار و 377 میلیارد ریال بوده و سهم قابل توجهی از این هزینه‌ها (10 هزار و 839 میلیارد ریال) به تهیه مواد مستقیم مصرفی اختصاص داشته است. با توجه به موارد بیان شده و همچنین در نظر گرفتن 368 میلیارد ریال هزینه‌‌هاى فروش، ادارى و عمومى، 722 میلیارد ریال سایر درآمد‌های عملیاتی و 275 میلیارد ریال سایر هزینه‌های عملیاتی، سود عملیاتی این شرکت با افزایشی 95درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به میزان 14 هزار و 210 میلیارد ریال بوده است.

افزایش دوره وصول مطالبات

در جدول زیر برخی از نسبت‌های مالی پتروشیمی غدیر آورده شده است. لازم به ذکر است اطلاعات موجود در جدول از صورت‌های مالی منتشر شده و سایت‌های داده پرداز مرتبط با بازار سهام استخراج شده است. طبق اعداد جدول، نسبت سود خالص به فروش شرکت در بازه زمانی 9 ماه سال جاری نسبت به سال مالی 99 کاهش اندکی داشته، اما حاشیه سود عملیاتی این شرکت در 9 ماهه سال جاری نسبت به سال مالی 99 افزایش داشته که این موضوع به علت کاهش 31درصدی هزینه‌‌هاى فروش، ادارى و عمومى و همچنین افزایش 6 هزار و 622 درصدی سایر درآمد‌های عملیاتی شرکت بوده است.

نسبت آنی شرکت به‌رغم افزایش نسبت به سال مالی 98 نسبت به سال مالی 99 کاهش داشته که این موضوع نمایانگر کاهش توانایی پرداخت بدهی‌های جاری شرکت از طریق دارایی‌های جاری است. در مورد دوره وصول مطالبات باید بیان کرد که دوره وصول مطالبات این شرکت در دوره مورد گزارش حدود 40 روز بوده است.