ریحانه جناتی ادامه داد: این موضوع شرکت‌های بیمه را به سمتی سوق داده که نگاهی متفاوت، خاص و تحول‌گرا در حوزه بیمه‌های زندگی داشته باشند تا بتوانند با وجود فشار این عوامل بیرونی سهم خود را از بازار بیمه افزایش دهند. از طرف دیگر، با توجه به مزایا و منافع بالقوه بیمه‌های زندگی شامل افزایش مشتریان وفادار و جذب منابع مالی پایدار، ورود و رشد در این حوزه به برنامه راهبردی اغلب شرکت‌ها تبدیل شده است.

وی افزود: با ورود شرکت‌های تازه‌تاسیس بیمه در کنار گسترش فعالیت شرکت‌های قدیمی ‌منابع مالی جدید به صنعت وارد شده درحالی‌که شاهد تشدید رقابت در این حوزه هستیم. در این بازار رقابتی مطمئنا شرط ماندگاری توسعه و ایجاد کانال‌های جدید عرضه و توزیع، ایجاد زیرساخت لازم برای گسترش و حمایت شبکه فروش و تعمیق محصولات بیمه‌ای منطبق با فناوری‌های روز دنیا و نیاز مشتریان است که می‌تواند نقش تحول‌آفرینی در صنعت بیمه ایفا کند.

جناتی افزود: به دنبال توسعه خرده‌فروشی در شرکت از مدل‌های نوین برای افزایش کانال جدید توزیع بر بستر بازاریابی دیجیتالی استفاده شده است. در این مسیر سرنخ‌های فروش پس از جذب در آکادمی ‌آموزشی شرکت بیمه تجارت‌نو با مفاهیم بیمه‌ای، فنی و بازاریابی آشنا شده و دسترسی به سیستم فروش آنلاین برای شبکه جدیدالورود فعال می‌شود. به بیان دیگر هدف ما ایجاد تغییر و تحول در مسیر گسترش شبکه توزیع و حمایت همه‌جانبه بوده است؛ به‌طوری‌که در ابتدای راه عوامل فروش در شرکت همراه و همقدم با آنها باشیم.

رئیس سامان فروش بیمه‌های زندگی بیمه تجارت نو ادامه داد: در مبحث تحول تجربه و افزایش سطح رضایتمندی مشتری و برای ارائه خدمات بهینه در سفری که مشتری در بیمه تجارت نو دارد سعی شد به نیازهای مشتریان نگاه ویژه‌ای شود، چراکه اثربخشی ارتباط با مشتری و آگاهی از نیازهای او می‌تواند منشأ تحول باشد. در این خصوص چند طرح ویژه خدماتی آماده شده است که به‌زودی به مشتریان اختصاص می‌یابد.

جناتی تصریح کرد: برای افزایش ضریب نفوذ بیمه و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای فرهنگ‌سازی بیمه‌های زندگی در کشور، به طراحی چند محصول پرداخته‌ایم که طی ماه‌های آینده از آنها رونمایی خواهد شد. در طراحی این محصولات به‌نوعی از پتانسیل بازارهای موازی استفاده شده است تا ضمن شفافیت برای مشتریان فعلی، راهی برای معرفی بیمه و جذب منابع پایدار از بازارهای دیگر فراهم شود.