براساس همین داده‌های مالی، نسبت هزینه اداری شرکت بیمه تعاون نیز ۸ درصد است که یکی از پایین‌‌ترین نسبت‌‌های هزینه در صنعت بیمه است. نسبت حقوق مالکانه به دارایی شرکت حدود ۳۲ درصد و نسبت بهره مالکانه شرکت نیز حدود ۴۹ درصد است که گویای وضعیت ریسک‌گریزی شرکت در پایان آذر سال ۱۴۰۰ است.

در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ حق بیمه تولیدی شرکت هفت هزار و ۶۷۲ میلیارد ریال بوده که در پی آن درآمد ۵هزار و ۹۸۲ میلیارد ریالی را نصیب شرکت کرد. درنهایت سود عملیاتی ۴۴۸ میلیارد ریالی و سود خالص ۴۳۸ میلیارد ریالی را برای شرکت در پی داشت و درنهایت در این دوره ۲۹۲ ریال سود برای هر سهم تحقق یافت.

در ۱۰‌‌ماهه منتهی به ۳۰ دی‌‌ماه سال جاری شرکت بیمه تعاون هشت هزار و ۲۹۲ میلیارد ریال بیمه‌نامه فروخته که بیشترین سهم از پرتفوی شرکت به بیمه شخص ثالث با ۳۴ درصد و رقم ۲ هزار و ۸۱۸ میلیارد ریال و بیمه درمان با سهم ۲۵ درصدی به ارزش ۲ هزار و ۵۵ میلیارد ریال و بیمه زندگی با سهم ۱۳ درصدی و رقم یک هزار میلیارد ریالی اختصاص داشت. در مقابل شرکت مبلغ چهار هزار و ۱۷۹میلیارد ریال خسارت در این ۱۰‌‌ماهه پرداخت کرده که بیشترین خسارت به بیمه درمان با سهم ۳۹ درصدی و ارزش یک هزار و ۶۳۷ میلیارد ریالی، بیمه مسوولیت با سهم ۲۰ درصدی و ارزش ۸۱۹ میلیارد ریالی، بیمه زندگی با سهم ۱۸ درصدی و ارزش ۷۵۹ میلیارد ریالی و بیمه شخص ثالث با سهم ۱۳ درصدی و ارزش ۵۳۳میلیارد ریالی تعلق داشت.

نسبت خسارت شرکت در پایان دی‌‌ ۱۴۰۰ رقم ۵۰ درصدی بود. نکته جالب‌‌توجه در گزارش‌های اخیر شرکت بیمه تعاون در نسبت خسارت بیمه شخص ثالث است که تنها ۱۹ درصد بوده و کمترین نسبت را در پرتفوی شرکت به خود اختصاص داده و باوجود اینکه بیش از ۳۴ درصد از پرتفوی شرکت بیمه تعاون را بیمه شخص ثالث تشکیل می‌دهد اما کمترین نسبت خسارت را دارد.