آنها باور دارند که این چین دیگر چین یک دهه قبل یا حتی پنج سال پیش هم نیست. قدرت رشد و حرکت آن آنقدر سریع است که شاید گاهی غیر قابل باور باشد. کل صنایع از سنگین تا مصرفی، نظامی‌ و هوافضا و تولید علم و تکنولوژی با سرعت در حال حرکت است و در خیلی موارد در حال پیشروی و برتری از کشورهای مدعی است  و حتی در بسیاری موارد خاص هم‌سطح آمریکایی‌ها در حال حرکت هستند.

در صنعت خودرو نیز اوضاع به همین شکل است و اتفاقا خودروسازان چینی و سرعت رشد سریع آنها در تکنولوژی  خود بازتاب‌دهنده پیشرفت شگفت‌انگیز صنعتی این کشور است. چینی‌ها از سال‌های گذشته هوشمندانه آینده بازار خودرو را پیش‌بینی  و سرمایه‌گذاری کلانی را در خودروهای برقی کردند که امروز در این زمینه کاملا پیشتاز هستند و با برنامه و قدرت و اعتماد به نفس در حال ورود به بازارهای آمریکای شمالی و اروپای غربی هستند آن‌هم سهم بالای بازار را می‌خواهند، NIO، هونگ شی، بی وای دی،‌ هاوال، چری، جیلی، سایک، GAC و بسیاری از زیرمجموعه‌های آنها نام‌هایی هستند که حداقل در طول

 یک دهه آینده  به بسیاری از بازارهای بزرگ جهان ورود خواهند کرد و نام آنها به وفور شنیده می‌شود‌.  خودروهای چینی به لحاظ تکنولوژی نیز خود را به آخرین متد روز دنیا مجهز کرده‌اند؛ نمونه قابل لمس  خودروی چری تیگو۸ پرو است که با سر و صدای زیاد وارد بازار شد و حتی اصحاب رسانه‌های گوناگون آن ‌را آزمایش کردند. صحبت از بالاترین حد امکانات رفاهی و ایمنی و حتی رانندگی نیمه خودکار بود و بسیاری از چینی‌های دیگر که پایشان به کشور نرسیده یا در آینده نزدیک خواهند آمد و شگفتی ما را بیشتر خواهند کرد. قرارداد ۲۵ ساله می‌تواند فرصتی مناسب باشد تا در بخش خودرو از شرایط فعلی که مونتاژ خودروهای چند دهه قبل است بیرون آمده و حداقل به سطح بهتری از فناوری دست پیدا کنیم.