مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو گفت: هشتمین همایش جایزه ملی بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران، از سوی این سازمان به عنوان یک الگوی بومی ‌در بخش معدن و صنایع معدنی و با هدف حفظ بهبود مستمر، بهره‌وری و تعالی شرکت‌های این بخش برگزار می‌شود.

غلامرضا ملاطاهری ادامه داد: این جایزه سالانه با ایجاد فضای رقابتی برای ارتقای بهره‌وری، ضمن توسعه فرهنگ خودارزیابی و شناسایی نقاط قوت و نیز بخش‌های قابل بهبود در شرکت‌های مزبور، به معرفی شرکت‌های موفق در این حوزه می‌پردازد.

وی تصریح کرد: ایمیدرو با انجام پروژه سنجش و تحلیل شاخص‌های بهره‌وری شرکت‌های تابعه و وابسته، در نظر دارد ارتباط معنی‌داری بین شاخص‌های بهره‌وری و فعالیت‌ها و فرآیندهای بنگاه‌ها برقرار کند.

ایجاد بستر تعالی شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با بیان اینکه دستیابی، حفظ و ارتقای بهره‌وری، از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه بنگاه‌هاست،  خاطرنشان  کرد: ارائه مدل بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایمیدرو همراه با برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان، بحث و تبادل نظر با ذی‌نفعان، مشاوره و نیز ارائه فرصت‌های بهبود بهره‌وری، مسیر تعالی را هموار می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت‌های متقاضی حضور در این جایزه، سطح توانمندی خود را در بخش‌های مختلف بهره‌وری به آزمون گذاشته‌اند و ایمیدرو این رویداد را با همکاری بدنه علمی، پژوهشی و دانشگاهی و خبرگان حوزه بهره‌وری، در تدوین، اجرا و بازبینی، سالانه به صورت هدفمند راهبری و اجرا کرده است.

نگاه متوازن ایمیدرو به شرکت‌ها

ملاطاهری افزود: مدل بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران، کل زنجیره بخش را تحت پوشش قرار می‌دهد و با نگاهی متوازن به بخش دولتی و خصوصی سنجش را انجام می‌دهد.

به گفته وی، از این رو، بنگاه‌هایی که آمادگی به محک گذاشتن کارآیی و اثربخشی خود در حوزه‌های خدماتی،‌ تولیدی، قیمت‌گذاری و ارائه محصول  را دارند، به مرحله فرآیند ارزیابی و امتیازدهی رهنمون می‌شوند.

بنا بر این گزارش، هشتمین همایش جایزه ملی بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران در محل سالن همایش‌های ایمیدرو برگزار می‌شود.