محمدیاسر طیب‌نیا افزود: شرکت فولاد مبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه ما در همایش ملی جایزه ملی تعالی سازمانی حضوری چشم‌گیری داشتند و در دریافت بسیاری از جوایز این همایش نیز سهیم بودند. پیش از این، شرکت‌ها و صنایعی را داشتیم که در سال‌های گذشته در این مراسم حضور داشتند اما در سال‌های اخیر در این همایش مشارکت آنها کمتر شده است.

طیب‌نیا ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه در این مسیر رشد و تعالی را برای خود ترسیم کرده تا با تولید پایدار بتواند به نقش محوری خود در صنعت فولاد کشور در مقیاس جهانی ادامه دهد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: رسیدن به جایگاه تراز جهانی یکی از اهداف مهم شرکت فولاد مبارکه است و برای دستیابی به این هدف ما باید فعالیت‌های خود را بیش از پیش توسعه دهیم و در این راستا با افزایش بهره‌وری به دنبال سرآمدی در مقیاس بین‌المللی هستیم. وی تصریح کرد: در این مسیر به دنبال رقابت با رقبای جهانی هستیم و در ارزیابی‌های عملکرد شرکت فولاد مبارکه در رشد و توسعه پایدار دائمی شرکت برای دستیابی به تعالی سازمانی همیشه پیشرو بوده‌ایم.

طیب‌نیا افزود: امروز در جهان شرکت‌های پیشرو به صنعت سبز توجه جدی دارند و شرکت فولاد مبارکه در درجه نخست با نگاه ملی برنامه‌های توسعه خود را تعریف و به دنبال تحقق آن است.

به گفته وی، در حال حاضر برنامه برخی شرکت‌ها در کشور با گردش مالی بالا یک نگاه بخشی و منطقه‌ای است، اما شرکت فولاد مبارکه تاکنون ثابت کرده نگاهش ملی و بین‌المللی است و در طرح‌های توسعه‌ای به وسعت ایران با نگاه به آمایش سرزمینی به تولید صنعت سبز و رعایت مسائل زیست محیطی توجه جدی دارد. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان تاکید کرد: در راستای تحقق توسعه پایدار و تعالی سازمانی شرکت فولاد مبارکه هم اکنون ۵۰درصد آب مورد نیاز خود را از طریق بازگردانی و جمع‌آوری پساب‌های شهری تامین می‌کند و در دوره‌های مختلف سعی کردیم الگوی ملی بنگاه‌داری را در کشور برای توسعه پایدار به خوبی رعایت کنیم.

تدوین پیش‌نویس تفاهم‌نامه ۸۰۰ میلیون تن سنگ‌آهن شمال استان هرمزگان

همچنین مدیر عامل فولاد هرمزگان نیز در حاشیه نوزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی گغت: طی روز‌های اخیر پیش‌نویس تفاهم‌نامه ۸۰۰ میلیون تن سنگ آهن در شمال استان هرمزگان با مشارکت فولاد هرمزگان و صندوق سهامداری استان آماده شد و امید است در آینده به‌عنوان بهره‌بردار از معادن بزرگ سنگ‌آهن در این استان باشیم.

عطاالله معروفخانی افزود: با بهره‌برداری از میزان سنگ آهن یادشده می‌توان زنجیره مواد اولیه و تولید را به‌طور کامل تامین کرد.

وی با اشاره به آغاز طرح‌های توسعه‌ای بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی فولاد هرمزگان در بهمن سال‌جاری تصریح کرد: بر این اساس طی چند ماه آینده عملیات کلنگ‌زنی۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن نورد گرم آغاز خواهد شد. مدیر عامل فولاد هرمزگان در مورد چالش زیرساخت‌های تولید از جمله برق و گاز خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب این شرکت و قرار گرفتن در کنار آب‌های آزاد نسبت به سایر استان‌ها از مشکلات کمتری در زمینه برق و گاز برخوردار هستیم.

 وی تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های در دست اقدام شرکت، تولید برق و ایجاد نیروگاه فراهم  خواهد شد، همچنین در زمینه گاز نیز برنامه‌هایی در دستور کار داریم که تا دو سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید. معروفخانی در مورد دریافت تندیس بلورین این شرکت در نوزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی افزود: طی سال‌های متمادی تلاش زیادی از سوی شرکت برای دریافت تندیس بلورین صورت گرفت و توانستیم امسال در این دوره موفق به کسب آن شویم.

وی تعالی و نوآوری پایدار در زمینه‌های کیفیت و کمیت محصولات، مشتری‌مداری و صادرات را از جمله اقدامات فولاد هرمزگان برای دستیابی به تندیس بلورین در نوزدهمین همایش تعالی سازمانی برشمرد و تصریح کرد: با کسب رکوردهای متعدد در سال جاری و سال آینده امید است که به تندیس زرین دست یابیم.

مدیر عامل فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: برای حفظ و ارتقای جایگاه شرکت فولاد هرمزگان در همایش‌های بعدی تعالی سازمانی برنامه‌ریزی‌های لازم در دستور کار قرار دارد. شرکت فولاد هرمزگان با اجر‌ای تعالی سازمانی به دنبال ایجاد رقابتی سالم و حضور دائمی درصنعت فولاد است.