به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از فایننشال تایمز، شرکت هواپیمایی KLM هلند اعلام کرد:‌ تصمیم گرفته به مدت ۷ روز و در راستای تحریم‌های اروپا علیه روسیه پروازهای خود را به این کشور لغو کند.

روز شنبه این شرکت دو هواپیمای خود را که در حال رفتن به روسیه بودند از وسط راه برگرداند. KLM که سهام شرکت هواپیمایی فرانسه را هم در اختیار دارد در بیانیه‌ای اعلام کرده این تصمیم براساس توافق تحریمی از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا اتخاذ شده که در قالب آن قرار شده هیچ قطعه یدکی هواپیمایی به روسیه ارسال نشود. شرکت هواپیمای لوفتهانزای آلمان هم تصمیم مشابهی گرفته و گفته است می‌خواهد با لغو تمام پروازهایش با مبدأ یا مقصد روسیه از حریم هوایی این کشور دور بماند و دلیل این مساله شرایط اضطراری کنونی در این کشور عنوان شده است. لوفتهانزا گفته هواپیمایی‌هایی را  که هم‌اکنون در روسیه قرار دارد به‌سرعت از این کشور خارج خواهد کرد و از نزدیک پیگیر اوضاع بین روسیه و اوکراین است و در این مسیر امنیت مسافران و خدمه را در اولویت قرار دادند.

اروپایی‌ها تلاش می‌کنند با فشار علیه روسیه این کشور را از ادامه درگیری نظامی با اوکران برحذر دارند. حریم هوایی برخی کشورهای اروپایی به روی هواپیماهای روس بسته شده و از این منظر صنعت هوانوردی این کشور تحت فشار قرار گرفته است.