رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه درصددیم تا از ظرفیت‌های مالی کشور با هدف برون‌سپاری حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استفاده کنیم، اظهار کرد: طی سه سال اخیر، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌ها ارائه کرده‌ایم و برخی خدمات صندوق مانند نمونه‌سازی، اشتغال‌زایی و خدمات به شتاب‌دهنده‌ها نیز به صورت قرض‌الحسنه اعطا شده است. وحدت در مورد تعاملات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: ما در حال حاضر در حوزه ارائه تسهیلات مرتبط با اشتغال‌زایی با این بانک همکاری داریم که اگر مشکلات حقوقی مربوطه رفع شود، صندوق نوآوری می‌تواند از طریق این بانک خدمات بیشتر و جدیدتری به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه کند. وی اضافه کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای افزایش اشتغال و کمک به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌صورت قرض‌الحسنه به این شرکت‌ها تخصیص می‌یابد.

 حمایت از کسب‌و‌کارهای نوپا و شرکت‌های کوچک

در ادامه این نشست نیز سعید شمسی‌نژاد، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سخنانی با اشاره به پتانسیل‌های خوب این بانک، گفت: ما درصدد افزایش ظرفیت‌های بانک در استان‌ها به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم تا شرکت‌ها از دسترسی محلی به سرمایه بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این بانک با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه قصد دارد به روند توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند، ادامه داد: ارتقای جایگاه دفتر نوآوری بانک در صندوق نوآوری و شکوفایی در دستور کار قرار گرفته است تا هم‌افزایی شکل گرفته به چندین برابر افزایش یابد.

شمسی‌نژاد در ادامه علاقه‌مندی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای توسعه همکاری‌ها با صندوق نوآوری و شکوفایی را اعلام کرد و گفت: ما قصد داریم به عنوان عامل صندوق نوآوری نقش بیشتری در اکوسیستم نوآوری کشور ایفا کنیم، چرا که این بانک از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است که می‌تواند به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور کمک کند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر در ادامه با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به مساله قرض‌الحسنه شده است، اظهار کرد: ما می‌توانیم محور فعالیت‌های قرض‌الحسنه صندوق نوآوری را جزو برنامه‌ها و فعالیت‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قرار دهیم. وی در پایان وظیفه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و شرکت‌های کوچک اعلام کرد.