به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها به نقل از عرب‌نیوز، وی پس از ۱۶ سال فعالیت در گلدمن ساکس، اظهار کرد زمان پذیرش اقتصاد ارزهای رمزنگاری شده فرا رسیده است. بارتلت روز جمعه در لینکدین اعلام کرد، خوشحالم که اعلام کنم هفته آینده برای اجرای عملیات مالی جهانی به پلت‌فرم کوین‌بیس می‌پیوندم. او اضافه کرد که اکنون زمان آن فرا رسیده تا تجربیات سال‌های متمادی خود در گلدمن ساکس را به سمت ارزهای دیجیتال ببرد و اشتیاق خود را برای کمک به توانمندسازی اقتصاد ارزهای دیجیتال برای نسل‌های بعدی دنبال کند.

او در ادامه افزود: ماموریت الهام‌بخش برای ایجاد آزادی اقتصادی در جهان، در رویکرد اولویت اتوماسیون، اولین فرصت برای ما و مشتریان‌مان است تا بخشی از مرحله بعدی تکامل دیجیتالی باشیم. کوین‌بیس روز جمعه اعلام کرد که تعداد کاربران تایید شده در پلتفرم خود به ۸۹ میلیون افزایش یافته است. بر اساس گزارش Bitcoin.com، در حالی که تعداد کاربران تراکنش ماهانه در پایان سال گذشته به ۴/  ۱۱ میلیون نفر رسید. بیت‌کوین، ارز دیجیتال پیشرو در سطح بین‌المللی، روز شنبه با افزایش ۱۶/  ۰ درصدی در روز یکشنبه به ۳۹هزار و ۴۲ دلار رسید. طبق داده‌های CoinDesk، قیمت اتریوم نیز در آن روز، ۲۷۶۰ دلار بود که ۰۸/  ۰ درصد افزایش داشت.

هشدار تحلیلگران

با محرومیت روسیه از سیستم پرداخت بین بانکی جهانی سوئیفت پس از تهاجم این کشور به اوکراین، برخی تحلیلگران هشدار داده‌اند که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور ممکن است برای فرار از تحریم‌ها به ارز دیجیتال روی بیاورد. سوئیفت یک انجمن تعاونی بلژیکی است که خدمات مربوط به اجرای تراکنش‌های مالی و پرداخت‌های بین بانک‌ها را در سراسر جهان ارائه می‌کند.

جارت سیبرگ، تحلیلگر گروه تحقیقاتی Cowen واشنگتن، روز جمعه گذشته اظهار کرد: ما معتقدیم واشنگتن نگران است که روسیه از رمزارز برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند. او افزود: اگر روسیه بتواند از رمزارزها به این طریق استفاده کند، ما معتقدیم که حمایت سیاسی در ایالات‌متحده از کریپتو کاهش و ریسک نظارتی افزایش خواهد یافت. سیبرگ معتقد است از آنجا که بیشتر تجارت جهانی هنوز به دلار انجام می‌شود، ممکن است برای روسیه استفاده از ارز دیجیتال برای فرار از سوئیفت دشوار باشد. پرداخت با بیت‌کوین نیاز به تبدیل به دلار دارد که راهی برای ردیابی فعالیت‌ها فراهم می‌کند. این امر همچنین به نفع کریپتو کار می‌کند.

این در حالی است که در روزهای گذشته گزارش‌هایی نیز منتشر شده بود که نشان می‌داد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از طرح‌ قانونمند کردن صنعت ماینینگ رمزارزها در این کشور حمایت می‌کند. این اخبار در حالی منتشر می‌شود که بانک روسیه در ابتدای سال‌جاری میلادی از موضع‌گیری سخت خود در مقابل رمزارزها و ممنوعیت کلی معاملات آنها گفته بود. حتی گزارشی در ماه ژانویه منتشر شد که به این موضوع اشاره داشت که بانک روسیه ماهیت معاملات رمزارزها را تهدیدی بزرگ می‌داند که فاقد ثبات کافی است. در همان مقطع زمانی، بانک مرکزی روسیه حتی پیشنهاد داده بود که موسسات مالی باید از انجام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال جلوگیری کنند.