کارآفرین و فعال در صنعت تولید پنجره‌های دوجداره در مازندران با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه یو پی‌وی‌سی در ایران با کیفیت تولید می‌شود و ارسال آن  به خارج در دستور کار قرار دارد، گفت: برخی پروفیل‌ها و برندها را به کشورهای حاشیه منطقه صادر می‌کنیم.

محمدرضا قربانی تنها مشکل فرارو را واردات مواد اولیه‌ای دانست که از خارج تامین می‌شود و گفت: ۱۷ درصد مواد افزودنی از کشورهای ثالث وارد و مابقی از طریق صنایع پتروشیمی داخل کشور تامین می‌شود.

این کارآفرین درباره فضای کسب وکار گفت: متاسفانه نظارت چندانی در این حوزه صورت نمی‌گیرد و واقعیت این است که تا ۹ سال پیش پروفیل‌های فعال تحت نظارت مسکن و شهرسازی بودند و به هر واحدی نشان استاندارد برای تولید نمی‌دادند.

قربانی که دارنده گواهینامه ساخت پنجره دوجداره در کشور است، ادامه داد: در حال حاضر پروفیل‌ها به کیفیت توجه نمی‌کنند و یک پروفیل در کشور با ۱۲ لیبل و برچسب مختلف به فروش می‌رسد و این روند زنگ خطر محسوب می‌شود.

وی گفت: هر واحد و فرد با یکسری مواد و آنالیزی با شرکتی قرارداد می‌بندد و با ترکیب مواد، اقدام به تولید پروفیل می‌کند درحالی  که استاندارد و مسکن و شهرسازی باید نظارت ویژه‌ای داشته باشند.

قربانی گفت: در حال حاضر در مازندران یک پروفیل واحد با سه برچسب مختلف عرضه می‌شود و بسیاری از محصولات علامت استاندارد ندارد و کیفیت آن به مراتب پایین‌تر است.

وی با اظهار اینکه آوردن محصولات اکونومی به صنعت پروفیل سبب شده تا برخی‌ها سود بیشتری به جیب زنند، گفت: در حال حاضر پنج برند پروفیل ۲۰ درصد بازار را در اختیار دارند و ۸۰ درصد بازار این صنعت در اختیار محصولات بی‌کیفیت است.