بهره‌مندی ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان از خدمات صادراتی صندوق نوآوری

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیانی از ۲۶ استان کشور در برنامه‌های توسعه صادراتی این صندوق حضور داشته‌اند، تصریح کرد: در رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» صندوق نوآوری، امکان تعامل شرکت‌های دانش بنیان را با ۱۵ کشور خارجی فراهم آوردیم. در حاشیه این سلسله رویدادها نیز نمایشگاه‌هایی از دستاورد‌های دانش‌بنیان‌ها برپا شد تا شرکت‌ها بتوانند علاوه بر نمایش دستاوردها، توانمندی‌ها و محصولات خود، به مذاکره با مشتریان بالقوه خود بپردازند.

شاوردی عمده صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، هوشمندسازی ساختمان‌ها، محصولات نانویی و خدمات مهندسی‌سازی، ابزار دقیق در ماشین‌های پیشرفته و فناوری اطلاعات اعلام کرد و گفت: کشور‌های هدف برای صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان شامل کشور‌های منطقه همچون سوریه، ترکیه، ارمنستان، عراق، امارات، ازبکستان و قرقیزستان بوده است.

وی در ادامه اظهارکرد: امروز شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی از توان حضور در بازار‌های صادراتی برخوردارند و می‌توانند نیازمندی‌های بازار‌های صادراتی را تامین کنند؛ این شرکت‌ها قطعا با تلاش بیشتر می‌توانند به بازار‌های گسترده‌تری دسترسی پیدا کنند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی به خدمات توانمندسازی این صندوق نیز اشاره کرد و افزود: ما در واحد توانمندسازی صندوق نوآوری تلاش می‌کنیم تا خدمات مختلفی از آموزش و مشاوره گرفته تا کمک برای دریافت استانداردها، ثبت و حفاظت از دارایی‌های فکری را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه کنیم تا مسیر ورود این شرکت‌ها به بازار و تجاری‌سازی محصولاتشان هموارتر شود.

شاوردی بیان کرد: صندوق نوآوری تا ۷۰ درصد هزینه‌های شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی را تقبل می‌کند.

وی همچنین با اشاره به رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» صندوق نوآوری و شکوفایی که در قالب پذیرش هیات تجاری و فناوری از کشور‌های مختلف برگزار می‌شود، گفت: در این برنامه‌ها خدمات توانمندسازی نظیر آموزش و مشاوره نیز به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود تا شرکت‌ها با سازوکار‌های ورود به بازار کشور هدف و ورود به بازار‌های صادراتی آشنا شوند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: به دلیل محدودیت در بازار داخلی، تلاش می‌کنیم تا بازار صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان گسترش پیدا کند چراکه هرچه شرکت‌های دانش بنیان توانمندتر می‌شوند، با محدودیت‌هایی در بازار داخلی مواجه می‌شوند که لازم است برای حفظ و توسعه کسب و کارشان، وارد بازار‌های صادراتی شوند.

شاوردی، خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی را بلاعوض و بدون دریافت مبلغی بابت آموزش و مشاوره به شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کرد و گفت: صندوق نوآوری برای ارائه این خدمات از کارگزارانی برخوردار است که خدمات آموزش، مشاوره، دریافت استانداردها، حفاظت از مالکیت فکری، توسعه بازار و برگزاری رویداد‌های تبادل فناوری را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کنند.