محمدمهدی برادران اضافه کرد: امروز برای بازدید از این کارخانه قدیمی و مراسم احداث فاز جدید تولید کولرگازی و تلویزیون به اصفهان سفر کردم و امیدواریم تا سال آینده در بهمن‌ماه این پروژه به بهره‌برداری برسد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه این کارخانه اولین مجموعه تولیدکننده لوازم خانگی سبک و کوچک در کشور است، تصریح کرد: با توجه به اضافه شدن فاز جدید به این کارخانه، پیش‌بینی می‌کنیم در حوزه کیفیت و کمیت، افق‌های روشنی پیش‌روی ایران ناسیونال و لوازم‌خانگی کوچک کشور قرار بگیرد.

وی با توجه به شرایط تحریم و عدم امکان صادرات یادآور شد: با ایجاد رقابت بین واحدهای تولیدی و ارتقای کیفیت، به پویش حفظ قیمت‌ها و کاهش نهاده‌های تولید خواهیم پیوست و لازم است در بازار داخل مزیت ایجاد کنیم تا موجب رونق آن شویم.

برادران گفت: کاهش نقدینگی و ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی خرد از اولویت‌های وزارت صمت است و در جلسات متعدد وزیر صمت با بانک مرکزی تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده‌اند تا با پرداخت تسهیلات، مشکلات و موانع تولید کم شود. مدیرعامل شرکت ناسیونال ایران نیز درباره این مراسم گفت: امروز عملیات احداث خطوط تولید کولرگازی و تلویزیون رسما آغاز شد و ظرف یکسال آینده شاهد بهره‌برداری از این خطوط خواهیم بود. عباس ابهری گفت: طرح توسعه خطوط تولید شرکت ناسیونال ایران برای افزایش ظرفیت تولید در بخش تولید محصول تلویزیون و کولر گازی در برنامه سال آینده شرکت قرار دارد و عملیات احداث سالن‌های مربوط به آن کلنگ‌زنی شد. امیدواریم تا اواسط سال آ‌ینده عملیات احداث آن و نصب تجهیزات خط تولید آن به پایان برسد و سال آینده کولر گازی و تلویزیون را تولید و به بازار عرضه کنیم.

وی درباره ظرفیت اسمی تولید این محصولات گفت: برآورد اولیه در میزان تولید محصول تلویزیون و کولر گازی سالانه ۵۰هزار دستگاه برای هر کدام از این محصولات است. البته این میزان منوط به وضعیت و کشش بازار است که در صورت لزوم می‌تواند افزایش یابد.  ابهری درباره مشخصات این محصولات گفت: یک بازه کامل از سایزهای مختلف تلویزیون و تعداد مشخصی از اسپیلت‌های تهویه مطبوع تولید و عرضه خواهد شد. دو مدل کالای تولیدی در انواع مختلف به سبد محصولات شرکت اضافه خواهد شد. البته قبلا این محصولات به صورت وارداتی در سبد محصولات شرکت قرار داشته، اما با توجه به شرایط بازار به تولید این محصولات روی آورده‌ایم. این محصولات با برند «تولیپس» و «تولیپس پلاس» به بازار عرضه خواهد شد.