تصمیم دشوار آدیداس

آدیداس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد همکاری خود با روسیه را به حالت تعلیق درآورده است و فعلا تمایلی به ادامه پروسه تولید البسه برای کشور را ندارد.

سخنگوی آدیداس در بیانیه‌ای کوتاه به انتشار این خبر پرداخت  و تمایلی به ارائه جزئیات در این رابطه نشان نداد. این تصمیم در راستای سیاست‌های اتخاذشده توسط نهادهای ورزشی برای قطع روابط با نهادها و شرکت‌های وابسته به روسیه در پی حمله اخیر این کشور به اوکراین است.

آدیداس از سال۲۰۰۹ لباس‌های تیم‌های ملی روسیه را تولید می‌کند و در سال۲۰۱۸، فدراسیون فوتبال روسیه و آدیداس همکاری خود را تا سال ۲۰۲۲ تمدید کردند.

 توقف فعالیت برندهای بزرگ غذایی در روسیه

پپسی، کوکاکولا، مک دونالد و استارباکس در اقدامی نمادین اعلام کردند پس از تهاجم روسیه به اوکراین، تجارت خود را در کشور شروع‌کننده جنگ به حالت تعلیق در‌می‌آورند. پپسی بیش از ۶دهه است که محصولات خود را در روسیه می‌فروشد؛ حتی زمانی که مجبور شد تغییراتی را در اوج جریان جنگ سرد انجام دهد تا رضایت شوروی سابق را به‌دست بیاورد. مک دونالد اولین فروشگاهش در اتحاد جماهیر شوروی را در سال۱۹۹۰ وتنها چند ماه قبل از فروپاشی بلوک شرق افتتاح کرد. در روزهای اخیر، پپسی، کوکاکولا، مک دونالد و استارباکس به‌دلیل ادامه فعالیت در روسیه مورد انتقاد قرار گرفته‌اند؛ درحالی‌که سایر شرکت‌های آمریکایی تعلیق و توقف فروش در روسیه را اعلام کرده‌اند.