توسعه فضای سبز را جدی می‌گیریم

رضا رضایی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز ادامه داد: علاقه به گسترش فضای سبز در عین تاثیری که بر زیبایی شهر به همراه دارد، تاثیر مثبت بر محیط زیست نیز دارد. امروز یکی از چالش‌های مهم کشور مربوط به حفظ محیط زیست است و از این رو حفظ، نگهداری و گسترش آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. عضو هیات‌مدیره مجمع کارآفرینان ایران اشاره کرد: از آنجا که به گفته کارشناسان یک درخت بالغ در هر فصل می‌تواند به اندازه نیاز مصرف ۱۰ نفر در سال اکسیژن تولید کند و با علم به این پیش‌فرض که یک درخت ۵۰ ساله، بیش از ۲۰۰ هزاردلار ارزش اقتصادی برای کشور تولید کرده و ۳۳ خدمت به جامعه انسانی اهدا می‌کند، اعتقاد قلبی و راسخ دارم که از مهم‌ترین مسوولیت‌های اجتماعی صنایع در حال حاضر رشد و توسعه فضای سبز در کشور است و هفته درختکاری و منابع طبیعی یکی از بهترین بهانه‌ها برای برپایی همین آیین‌هاست که صنعتگران با همکاری سایر ارگان‌های مسوول گرد هم آمده و با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی ‌مناطق خود اقدام به توسعه فضای سبز کنند.  

رضایی تاکید کرد: گروه صنعتی آذین‌خودرو که به نمایندگی از قطعه‌سازان خودرو حامی ‌این پویش است در تمامی ‌واحدهای خود در شهرهای مختلف کشور مدیران اجرایی خود را تشویق به توسعه فضای سبز کرده و در این راستا پیشنهاد و توصیه من به صنعتگران کشور این است که ضمن حرکت در مسیر گسترش تولیدات دانش‌بنیان، بالابردن دانش فنی، استفاده از تکنولوژی‌های نوین و سیستم‌های هوشمند و دیجیتال و ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی؛ تولید سبز و توسعه فضای سبز را نیز جدی بگیرند.

نقش صنعتگران در بخش مسوولیت‌های اجتماعی

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران نیز با بیان اینکه امروزه مسوولیت‌های اجتماعی یک رکن اساسی در توسعه صنعتی برای صنایع و برای فعالیت‌های کارآفرینان کشور به شمار می‌آید، گفت: با توجه به مسائل موجود در حوزه محیط زیست و آب وهوا و به ویژه مساله کم‌آبی و هوای ناسالم در کشور، بحث توجه به محیط زیست به عنوان یکی از مسوولیت‌های خطیر اجتماعی صنایع جایگاه و اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد.

حمیدرضا غزنوی ادامه داد: خوشبختانه پیشران‌های اقتصاد مولد کشور در این حوزه‌ها بسیار فعال هستند و امروز شاهد بودیم که در هفته درختکاری، یکی از پیشران‌های بزرگ اقتصاد مولد کشور اقدام به درختکاری در سطح گسترده کرد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این حرکت الگوی خوبی برای سایر صنایع باشد و در عرصه‌های محیط زیست و خدمت به جامعه و در حوزه سرمایه‌های انسانی و حوزه‌هایی که امروز در بخش مسوولیت‌های اجتماعی مطرح هستند، فعال شوند و همان‌طور که از جامعه استفاده می‌کنند تا صنعت خود را رشد دهند، به نوع دیگری نیز به جامعه خدمت کنند که به عنوان مسوولیت‌های اجتماعی آنها مطرح باشد.

غزنوی همچنین درخصوص حفظ محیط زیست به صنعتگران توصیه کرد: صنعتگران در بخش مسوولیت‌های اجتماعی در چند عرصه باید کار کنند که یکی از آنها مربوط به محیط زیست به لحاظ هوای ناسالم و کمبود آب در کشور، دیگری نیروهای انسانی و همچنین ارائه خدمات اجتماعی است.