به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از کره تایمز، به گفته وزارت بازرگانی ایالتی، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۷، بالغ بر ۷۵۰۰نفر با حقوق متوسط ۵۱ هزار دلار در کارخانه‌های خودروسازی این شرکت استخدام شوند. روی کوپر فرماندار ایالت کارولینای شمالی در بیانیه‌ای اظهار کرد: پروژه تحول‌آفرین وین فست مشاغل مناسب بسیاری را برای ایالت ما به ارمغان خواهد آورد و کمک شایانی در بهبود شرایط زیست محیطی منطقه خواهد کرد، زیرا وسایل نقلیه الکتریکی بیشتری به جاده‌ها وارد خواهند شد تا به ما در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک کنند.

انتظار می‌رود این شرکت ۴ میلیارد دلار برای ساخت این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار (۸۰۰ هکتار) در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای جنوب غربی رالی سرمایه‌گذاری کند. مطابق برنامه‌ریزی‌ها، این کارخانه قادر به تولید ۱۵۰ هزار خودرو در سال خواهد بود. مسوولان این ایالت موافقت کرده‌اند که یک کمک بلاعوض توسعه شغلی با بازپرداخت ۳۱۶ میلیون دلاری در مدت ۳۲ سال در صورت تحقق اهداف ایجاد شغل و سرمایه‌گذاری در منطقه، به این شرکت ارائه دهند. این ایالت همچنین قصد دارد یک بودجه ۴۵۰ میلیون دلاری را برای آماده‌سازی سایت، بهبود جاده‌ها و سایر کارهای زیربنایی تخصیص دهد.

در بیانیه‌ای از وزارت بازرگانی ایالتی آمده است این خودروساز سایت‌هایی را در ۱۲ ایالت در نظر گرفته است و محدوده کارخانه‌های خود را تنها به کارولینای شمالی و سایتی در ساوانا، جورجیا محدود نخواهد کرد. در این بیانیه آمده است: نیروی کار، مشوق‌ها و آماده‌سازی سایت عوامل کلیدی در انتخاب آن بودند. مدیر عامل شرکت وین‌فست آقای  Thi Thu Thuy خاطرنشان کرد تعهدات قوی کارولینای شمالی در ایجاد اقتصاد انرژی پاک، مبارزه با تغییرات آب و هوایی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در صنعت حمل و نقل، آن را به مکانی ایده‌آل برای وین‌فست تبدیل می‌کند تا خودروهای برقی ممتاز، هوشمند و سازگار با محیط زیست خود را توسعه دهد.

ری کوری، رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودرو، روز سه‌شنبه گفت این اتحادیه برنامه‌هایی برای سازماندهی کارگران در کارخانه جدید وین‌فست و همچنین سایر کارخانه‌های تولیدکننده خودروهای الکتریکی و باتری‌هایی که در ایالت‌های جنوبی مستقر هستند، دارد. کوری به انجمن مطبوعات خودرو در دیترویت گفت اتحادیه اکنون در تلاش است تا بودجه‌ای را برای شروع سازماندهی کارگران مهیا کند. ما کارگران خودرو هستیم و هدفمان این است که بتوانیم هر مونتاژ‌کار خودرویی را که در کشور شروع به فعالیت می‌کند نمایندگی کنیم، به ویژه در زمینه خودروهای برقی که اکنون در حال رشد روزافزون هستند.

این اتحادیه همچنین تلاش خواهد کرد تا کارخانه‌های باتری فورد و جنرال موتورز را در کنتاکی و تنسی و همچنین کارخانه‌هایی که توسط تسلا و استارت‌آپ خودروهای الکتریکی ریویان اداره می‌شوند، سازماندهی کند. هر دو دارای کارخانه‌هایی هستند که توسط اتحادیه تحت مالکان قبلی نمایندگی می‌شد. کوری می‌گوید چنین کمپین‌هایی بسته به مدت آنها ممکن است ده‌ها میلیون دلار هزینه داشته باشد.

پس از یک دوره ناامیدی که به چندین دهه قبل برمی‌گردد، راه‌اندازی یک کارخانه خودروسازی در این منطقه یک دستاورد بزرگ برای رهبران قانون‌گذاری و فعالان اقتصادی محسوب می‌شود. در اوایل دهه ۱۹۹۰، احداث اولین کارخانه خدمات کامل BMW در خارج از آلمان و در کارولینای جنوبی شکست خورد، سپس به آلاباما منتقل شد که کارخانه خودروهای SUV مرسدس بنز در آنجا حضور داشت. اخیرا، این ایالت در رقابت برای ایجاد کارخانه‌های جدید تسلا و ریوین اتوموتیو نیز با شکست مواجه شده است.

از طرف دیگر فرایتلاینر تراکس شرکت خودروسازی آمریکایی در حال حاضر کارخانه‌های تولید کامیون خود را در کارولینای شمالی راه‌اندازی کرده و دفتر مرکزی شرکت ولوو تراکز نیز در آمریکای شمالی در شهر گرینزبورو قرار دارد. خرید کارخانه وین فست آخرین مورد از یک رشته پیروزی‌های اقتصادی قابل توجه برای این ایالت در ۱۲ ماه گذشته است. اپل در ماه آوریل گذشته اعلام کرد قصد دارد اولین پردیس خود در ساحل شرقی را در پارک تحقیقاتی بین رالی و دورهام بسازد و ۳ هزار شغل جدید در دهه آینده ایجاد کند.

همچنین شرکت تویوتا در ماه دسامبر فاش کرد یک کارخانه باتری ۳/ ۱ میلیارد دلاری در نزدیکی گرینزبورو خواهد ساخت و حداقل ۱۷۵۰ نفر را در این کارخانه استخدام خواهد کرد که این اتفاق به تحقق برنامه‌های این خودروساز برای افزایش چشمگیر فروش خودروهای الکتریکی خود در ایالات متحده کمک می‌کند.

از طرف دیگر شرکت Boom Supersonic در ماه ژانویه اعلام کرد که شهر گرینزبورو، خانه اولین مرکز تولید در مقیاس کامل برای نسل بعدی جت‌های مسافربری مافوق صوت خواهد بود. این همچنین با هدف ایجاد بیش از ۲۴۰۰ شغل جدید تا سال ۲۰۳۲ همراه است. وین فست بخشی از شرکت ویتنامی ‌Vingroup است که سرمایه‌ای را برای گسترش فروش خودروهای الکتریکی در ایالات‌متحده و در نهایت اروپا فراهم می‌کند. این شرکت در حال حاضر خودروهایی با موتورهای احتراق داخلی و پیشرانه‌های الکتریکی را در ویتنام می‌فروشد.

در ماه نوامبر، این شرکت، شاسی‌بلندهای بزرگ برقی VF e۳۵ و VF e۳۶ را در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی کرد، اما قیمت آنها را فاش نکرد. مدیر عامل سابق این شرکت سال گذشته اعلام کرد وین فست قصد دارد سفارش‌گیری برای خودروهای جدید را از بهار آغاز کند و در پاییز خودروها را در کل ایالات متحده به فروش برساند. در ابتدا شاسی بلندها در یک کارخانه جدید در ویتنام ساخته می‌شدند، اما وین فست قصد داشت کارخانه‌ای در ایالات متحده بسازد که تولید آن در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

وین فست، با افتتاح دفتر مرکزی خود در ایالات متحده و در شهر لس‌آنجلس، قصد دارد وسایل نقلیه را از طریق شبکه فروشگاه‌های خود بفروشد و بسیاری از مراحل سفارش به صورت آنلاین انجام می‌شود. در حال حاضر این شرکت برنامه‌هایی را برای ۶۰ فروشگاه خود در کالیفرنیا دارد. همچنین دارای چند مرکز خدمات و سرویس سیار خواهد بود.