به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از رویترز، چای شوپینگ، مدیر مالی ارشد این شرکت، روز پنج‌شنبه در نشست خبری اعلام نتایج سالانه خود با رسانه‌ها اظهار کرد: پتروچاینا از منابع بادی، خورشیدی و زمین گرمایی در مناطق اصلی تولید و اکتشاف خود استفاده خواهد کرد، زیرا تلاش‌های خود را برای کمک به این کشور در دستیابی به انتشار خالص صفر تا سال ۲۰۶۰ افزایش می‌دهد. چای در ادامه افرود: تا سال ۲۰۳۵، تلاش خواهیم کرد تا نفت، گاز و انرژی‌های نو، هر کدام یک‌سوم کل تولید ما را تامین کنند و تا سال ۲۰۵۰، انرژی‌های جدید و انرژی‌های متعارف نیمی ‌از تولید ما را تشکیل خواهند داد. او گفت پتروچاینا ۳۹ پروژه در راستای کاهش انتشار کربن راه‌اندازی کرده است که شامل انرژی‌های تجدیدپذیر، جذب و بهره‌برداری هیدروژن و کربن است. این در حالی است که پتروچاینا به لطف افزایش قیمت انرژی در بازار بین‌المللی و بهبود اقتصاد چین، سود خالص ۱۷/ ۹۲ میلیارد یوآن (۵۳/ ۱۴ میلیارد دلاری) را برای سال ۲۰۲۱ گزارش کرد که بیش از چهار برابر سال گذشته و بیشترین میزان آن از سال ۲۰۱۴ است.

همچنین پتروچاینا سود سالانه ۲۲۷/ ۰ یوآن به ازای هر سهم یا در مجموع ۵/ ۴۱ میلیارد یوآنی را پیشنهاد کرد که نشان‌دهنده نسبت پرداخت ۴۵ درصدی به سهامداران است. تحلیلگران سانفورد برنشتاین به رهبری نیل بیوریج در گزارشی پس از انتشار نتایج در روز پنج‌شنبه نوشتند: نتایج پتروچاینا بسیار قوی بود و پیش‌بینی می‌شود این شرکت در سال ۲۰۲۲ حتی نتایج بهتری را نیز به‌دست آورد که با توجه به افزایش قیمت‌های کامودیتی‌ها این پیش‌بینی دور از دسترس نخواهد بود. سود سهام ۷ درصد برای پتروچاینا خوب است، اما با پرداخت تنها ۴۵ درصد، هنوز جا برای بهبود وجود دارد.

به گفته چای، پتروچاینا هدفی را برای میزان انتشار دی‌اکسید‌کربن فعالیت‌های تولیدی خود تعیین کرده است که در سال ۲۰۲۵ به اوج خود برسد و سپس تا سال ۲۰۵۰ به هدف انتشار «نزدیک به صفر» دست یابد. بر اساس گزارش زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی که روز پنج‌شنبه منتشر شد، انتشار گازهای گلخانه‌ای این شرکت در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۵۴/ ۱۵۹ میلیون تن معادل دی اکسید کربن رسید که ۷/ ۴درصد کاهش نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد. برای کمک به چین در راستای کاهش ردپای کربن مصرف انرژی خود، پتروچاینا در نظر دارد گاز طبیعی را که ردپای کربن آن نصف زغال سنگ و ۲۵درصد کمتر از نفت است تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۵۵ درصد از کل تولید نفت و گاز خود برساند. به گفته چای، سهم گاز طبیعی از کل تولید این شرکت  در سال گذشته بالغ بر ۶/ ۵۱درصد بوده است.  

معاون رئیس جمهور، یانگ جیگانگ، گفت این شرکت می‌خواهد توسعه و استفاده از انرژی‌های جدید تا سال ۲۰۲۵ را به معادل ۵/ ۲۳میلیون تن زغال‌سنگ استاندارد برساند که ۷درصد از کل ظرفیت تولید انرژی آن را تشکیل می‌دهد. همچنین پتروچاینا در نظر دارد مواد جدید که به صورت محصولات شیمیایی پیشرفته عرضه می‌شوند، ۱۵درصد از کل ظرفیت تولید مواد شیمیایی این شرکت را تشکیل دهد.  پتروچاینا یک بخش تجاری انرژی جدید راه‌اندازی کرده است تا پروژه‌های توسعه یکپارچه انرژی خورشیدی، نیروگاه بادی، نیروگاه با سوخت گاز طبیعی و پروژه‌های ذخیره انرژی را که توسط دولت تشویق شده است، راه‌اندازی کند. این پروژه‌ها به ویژه در سرزمین‌های خشک و بایر غرب چین راه‌اندازی خواهند شد که در منابع انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار غنی هستند. برای مواد جدید، این شرکت فعالیت‌های تحقیق و توسعه خود را در زمینه لاستیک‌های مصنوعی و رزین‌های چند‌منظوره که می‌تواند در بخش‌های الکترونیک، فناوری اطلاعات، انرژی‌های تجدیدپذیر، حمل و نقل، هوانوردی و هوافضا اعمال شود، تقویت خواهد کرد. در ماه اوت، پتروچاینا گفت انتظار دارد تا سال ۲۰۳۵، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های انرژی کم‌کربن یک‌سوم کل هزینه‌های آن را تشکیل دهد. سهام پتروچاینا در بورس هنگ کنگ در روز جمعه با ۷/ ۱ درصد کاهش به ۹۹/ ۳ دلار هنگ کنگ رسید. شرکت پتروچاینا یکی از بازوهای شرکت دولتی چاینا نشنال پترولیوم (CNPC) است و تقریبا همه سود عملیاتی آن از بخش‌های اکتشاف و تولید به‌دست می‌آید و واحد گاز طبیعی و خطوط لوله آن هم سهم کوچکی از این سود دارند.