معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت ادامه داد: ایمیدرو پیگیر افزایش حضور شرکت های بزرگ در سیستان و بلوچستان است.وی یادآور شد: در حال حاضر توسعه صنایع معدنی از جمله طلا، آنتیموان و مس از جمله مواردی هستند که از سوی شرکت‌های بزرگ در حال انجام هستند.

جعفری تاکید کرد: به دنبال تسریع در توسعه معادن استان هستیم.وی خاطر نشان کرد: مشارکت در ساخت کارخانه تولید تایر خودروهای سنگین، توسعه اکتشافات، تقویت و توسعه صنعت گوهرسنگ ها، توسعه زیرساخت مناطق معدنی از جمله اقدامات و تسهیلاتی است که ایمیدرو در این استان با هدف رشد اشتغال و کمک به مناطق کم برخوردار انجام می دهد.

توسعه زیرساخت ها اولویت استان

استاندار سیستان و بلوچستان نیز  در این نشست گفت: سرمایه گذاری ها باید به سرعت به تولید ثروت و اشتغال در استان تبدیل شود. محمد حسین مدرس خیابانی افزود: معدن، بارزترین پتانسیل استان است که آماده جذب سرمایه و تقویت زیرساخت‌ها است.

وی تامین پایدار آب و توسعه زیرساخت ها را از اولویت‌های اصلی سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود : برنامه های ایمیدرو و شرکت های بزرگ، زمینه ساز اهداف توسعه‌ای این منطقه است.

اقدامات پنجگانه ایمپاسکو در توسعه معدنی استان

همچنین مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در این جلسه مطرح کرد: انجام فعالیت های اکتشافی حدود ۲۱ هزار کیلومتر مربع در ۵ پهنه اکتشافی، برگزاری مزایده و انتخاب سرمایه گذار معدن مس-طلای جانجا و معدن طلای سیاه جنگل، بهره برداری از واحد آنتیموان سفیدابه و فعالیت‌های اکتشافی در معادن مرتبط آنتیموان در قالب راهبری و امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه های استان به منظور استفاده از توانمندی در بخش های آموزشی و پژوهشی، محورهای اصلی فعالیت های ایمپاسکو در سیستان و بلوچستان محسوب می شود.

امیر علی طاهرزاده با تاکید بر اینکه توسعه معادن مناطق کم برخوردار از اهداف اصلی این شرکت است، افزود: فعالیت‌های اکتشافی در پنج پهنه اکتشافی در ۲۱هزار کیلومتر مربع به اتمام رسیده و از مساحت فوق، ۳۵۰ کیلومتر مربع به عنوان تارگت اصلی انتخاب شده است.

فعالیت در ۱۱ پروانه اکتشافی

طاهرزاده همچنین گفت: در کنار این امر فعالیت اکتشافی در ۱۱ پروانه اکتشافی در این استان در حال انجام است.به گفته مدیر عامل ایمپاسکو، فرآیند انتخاب سرمایه گذار معدن مس- طلا جانجا انجام و قرارداد آن امضا و ابلاغ شده و در هفته آتی تحویل زمین انجام خواهد شد.وی تصریح کرد : برنامه احداث واحد فرآوری طلا از سوی سرمایه گذار در محدوده سیاه جنگل در حال انجام است.به گفته وی، شرکت راهبر، بهره برداری از واحد آنتیموان سفیدابه نیز برنامه توسعه واحد تولید پودر و شمش و انجام فعالیت های اکتشافی جهت تامین پایدار خوراک مورد نیاز را در دست اجرا دارد.مدیر عامل تهیه و تولید مواد معدنی ایران همچنین به انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های سیستان و بلوچستان و زابل در جهت انجام فعالیت های آموزشی و پژوهشی اشاره کرد .

قطار توسعه معادن

در این نشست ایرج حسن پور سرپرست سازمان صمت استان نیز با اشاره به اقدامات ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در سیستان و بلوچستان گفت: قطار توسعه معادن استان از سوی مجموعه ایمیدرو به حرکت درآمده و این امر نوید بخش رشد اشتغال در استان است.