امین آسیابان  افزود: قرار است پس از بررسی مباحث فنی و ارزیابی‌های مربوطه به زودی در زمینه ایجاد اشتغال و رفع نیاز مجموعه در افزایش کیفیت بر اساس استفاده از توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پروژه‌های توسعه‌ای مناسبی اجرایی شود. مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: پست برق ۲۳۰ کیلوولت و کلیدخانه ۳۳ کیلوولت تا چند ماه آینده اجرایی می‌شود. آسیابان تصریح کرد: برای داشتن پست مستقل و انتقال برق مطمئن پس از برنامه‌ریزی‌های لازم، فرآیند انجام مناقصه این پست برق در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: همچنین به منظور تامین برق پایدار مصرفی خط نورد و طرح توسعه فولادسازی، برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تامین برق در ظرفیت‌های مختلف توسط معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مورد ارزیابی قرار گرفته و موضوع احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی ارزیابی و چگونگی احداث آن با سهامداران و سازمان‌های ذی‌ربط هماهنگی لازم به عمل آمده و موافقت‌های اولیه نیز حاصل شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در نظر است که با احداث این نیروگاه، کارخانه در زمینه تامین برق خودکفا شود که این امر علاوه بر امر اشتغال‌زایی، موجب افزایش سودآوری و پایداری روند تولید کارخانه نیز می‌شود.