جزئیات طرح‌های سرمایه‌گذاری شرکت شامل موارد زیر است  

طرح تصفیه گازوئیل- یوتیلیتی و آفسایت و تکمیل مخازن با ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه در روز و سرمایه‌گذاری ۵۴۵ میلیون یورو-۱۳۴/ ۶۹ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی خواهد شد. سود خالص پروژه در صورت راه‌اندازی ۲۶۳ میلیون دلار در سال (با توجه به ارزش افزوده بیش از ۷ دلار به ازای هر بشکه در شرایط فعلی) خواهد بود که این مبلغ تقریبا معادل ۵۹۰۰ میلیارد تومان بوده و ان‌شاءالله سرمایه‌گذاری پروژه بعد از ۴ سال بازگردانده خواهد شد. طرح واحد بنزین‌سازی در سال ۱۳۹۵ راه‌اندازی شده و بعد از دو سال و سه ماه، تمام سرمایه‌گذاری طرح بازگشته است. پروژه احداث واحد تقطیر سوم و گاز مایع با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه در روز و سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیون یورو در سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی شده و در سال آینده سرمایه‌گذاری این طرح نیز به طور کامل باز خواهد گشت. پروژه کاهش گوگرد موجود در ته‌مانده برج‌های تقطیر با توجه به ارتقای استاندارد مربوط به فرآورده‌های سنگین در آینده نزدیک با سرمایه‌گذاری ۶۴۲ میلیون یورو - ۱۶/ ۱۲۸ میلیارد ریال در مرحله مهندسی و خرید بوده و در سال ۱۴۰۴ راه‌اندازی خواهد شد. این پروژه تاکنون ۳۷ درصد پیشرفت داشته است. راه‌اندازی این پروژه سالانه ۲۱۴ میلیون دلار برای شرکت سودآوری خواهد داشت. مجموع بودجه سرمایه‌ای شرکت در سال جاری، ۴۸۸ میلیون یورو و ۳۴۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

در پایان جلسه افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۱۳۹/ ۴۷۴ میلیارد ریال به مبلغ ۱۹۰/ ۰۰۰ میلیارد ریال (معادل ۳۶/ ۲۲ درصد) از محل سود انباشته مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

مدیرعامل شپنا همچنین در حاشیه این رویداد در گفت‌وگوی اختصاصی با «دنیای اقتصاد» با اشاره به دانش‌پایه بودن صنعت پتروشیمی گفت: بسیاری از نیازهای شرکت پالایش نفت اصفهان در سال‌های اخیر توسط تیم‌های تحقیقاتی داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده‌اند و پالایش نفت اصفهان قصد دارد تا مسیر خود در تبدیل شدن به پتروپالایش برتر کشور از  ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و تیم تحقیق و توسعه خود، کمال استفاده را داشته باشد چنان که بسیاری از کاتالیست‌های مورد نیاز پالایش نفت نیز با استفاده از تلاش‌های دانش‌بنیان این شرکت ساخته شده است. قدیری همچنین افزود: طرح بزرگ تصفیه گازوئیل (سوخت دیزل) با سرمایه‌گذاری ۵۴۵ میلیون یورو و ۶۹ هزار و ۱۳۴ میلیارد ریالی در حال راه‌اندازی مقدماتی است و تا شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد که  سود خالص راه‌اندازی این طرح ۲۶۳ میلیون دلار است  که با احتساب ارزش سود هر بشکه ۷ دلار، پس از چهار سال به نقطه سربه‌سر می‌رسد.

قدیری ادامه داد: با بهره‌برداری کامل از طرح کلان تصفیه گازوئیل، همه ۲۰ میلیون لیتر گازوئیل تولیدی روزانه این پالایشگاه مطابق با استاندارد بین‌المللی یورو ۵ تصفیه و ۳۰۰ تن گوگرد حذف می‌شود. وی با اشاره به طرح‌های بزرگ پالایشگاه اصفهان گفت: این مجموعه بزرگ صنعتی دارای افق پنج ساله است و چند طرح در آن با هدف بهبود کیفیت و رویکرد زیست محیطی تعریف شده است. قدیری به طرح بهینه‌سازی پالایشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: طرح واحد بنزین‌سازی در این مجموعه در سال ۹۵ راه‌اندازی شد و پس از دو سال و سه ماه به نقطه سربه سر رسید. مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان به واحد تقطیر سوم نیز اشاره و اضافه کرد: این واحد به‌منظور جلوگیری از تولید محصولات سنگین و استفاده از واحدهای غلظت‌شکن با هزینه ۱۳۰ میلیون یورو راه‌اندازی شد که سال آینده در این طرح به نقطه سر‌به‌سر می‌رسیم. قدیری طرح کاهش گوگرد در ته‌مانده برج تقطیر را یکی دیگر از طرح‌های بزرگ و زیست محیطی این شرکت خواند و گفت: این طرح تاکنون ۳۷ درصد پیشرفت داشته و اجرای آن به‌دلیل تحریم‌ها با مسائلی مواجه شد، اما امید است در اسرع وقت اجرای آن شروع شود.