سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن اصفهان در دیدار با میثم مداحی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان این مطلب گفت: ذوب‌آهن اصفهان یک ثروت ملی است که علاوه بر ایجاد اشتغال در منطقه، باعث اشتغال‌زایی برای استان‌های همجوار شده و در سال‌های اخیر نیز طبق قانون، جذب نیرو از شهرستان لنجان افزایش یافته است.

ایرج رخصتی گفت: سازمان فنی حرفه‌ای می‌تواند با برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با نیازهای صنایع، بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال و ارتقای توانایی‌های منابع انسانی فراهم کند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از حوزه‌های مسوولیت اجتماعی این شرکت را مسائل زیست‌محیطی ذکر کرد و گفت: این مجتمع عظیم صنعتی از گازهای فرآیندی در نیروگاه‌ها و خط تولید خود استفاده می‌کند تا هم از هدررفت منابع جلوگیری شود و هم در جهت حفظ محیط زیست، مانع از انتشار گاز در هوا شود.

رخصتی با اشاره به پیشگام بودن ذوب‌آهن در استفاده از گازهای فرآیندی افزود: انتظار این است که قیمت گاز طبیعی مصرف‌شده در نیروگاه‌های ذوب آهن مانند سایر نیروگاه‌های کشور محاسبه شود؛ چراکه برق تولیدشده در این نیروگاه‌ها در واقع در بخش صنعت مصرف می‌شود.

سرپرست مدیریت عامل ذوب‌آهن اصفهان همچنین به صادرات به‌عنوان ابزار اصلی ذوب‌آهن برای تامین ارز اشاره کرد و گفت: انتظار از دولتمردان این است که در شرایط کنونی از صادرات حمایت جدی صورت گیرد و در هر بخشنامه‌ای، مسائل تولیدکنندگانی که در صادرات فعالیت دارند، در اولویت باشد.

میثم مداحی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز از ذوب آهن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کانون‌های اشتغال‌زایی و کار صنعتی در کشور نام برد و گفت: این شرکت در آموزش مهارت‌های فنی و نیروی انسانی ماهر برای کشور طی دهه‌های گذشته نقش مهمی ایفا کرده است.

مداحی به طرح‌های جدید وزارت طرح تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه اشتغال، رفاه اجتماعی و حمایت از صندوق‌های بازنشستگی اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها شاهد گشایش‌های خوبی برای نیروی انسانی در ابعاد مختلف خواهیم بود. احمد اکبری، معاون سرمایه‌های انسانی و توسعه مدیریت ذوب‌آهن نیز در این دیدار گزارشی از اشتغال‌زایی و روند جذب نیروی انسانی در این شرکت و همچنین پیگیری امور مربوط به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کرد.