به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، طبق آمار وب‌سایت Autodata Corp، با این حال در سه‌ماه نخست سال۲۰۲۲، کل صنعت خودرو در این کشور یک کاهش ۳/ ۱۵درصدی در فروش خودروهای جدید را گزارش کرد و فروش کل به ۲.۵۱۶.۲۳۶ دستگاه رسید. شرکت‌های تسلا و پولستار افزایش شدید فروش را در سه‌ ماه اول در ایالات متحده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل گزارش کردند. حتی شرکت Karma، یک شرکت خودروهای برقی که در سال‌های اخیر برای به‌دست آوردن محبوبیت در این بازار تلاش بسیاری کرده است، در این سه ماه حدود ۶۰دستگاه خودرو فروخت؛ درحالی‌که این میزان در سال گذشته تنها ۱۴دستگاه بود.

 اما شرکت بی‌ام‌و، غول خودروساز آلمانی رشد متوسطی را در روند افزایش تقاضا برای خودروهای بزرگ خود گزارش کرده و اخیرا خودروی اسپورت سری ۴ خود را بازطراحی کرده است. طراحی این خودرو، نسبت به مدل قبلی خود که سال‌ها پیش ارائه شده بود تغییراتی زیادی داشته است. همین به‌روزرسانی‌ها، باعث خوشحالی برخی و باعث ناراحتی عده‌ دیگری از طرفداران این برند آلمانی شده است. طراحی نسل دوم سری ۴ به قدری نسبت به سدان نسل گذشته متفاوت است که طرفداران شوکه شده‌اند.

ارقام فروش در سراسر صنعت خودرو که هفته گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که به جز شرکت‌های هیوندای و کیا که با یک کاهش فروش تک‌رقمی ‌مواجه شدند، در میزان فروش بقیه برندها، شاهد یک کاهش دورقمی‌ بودیم. مشکلات پیش‌روی این صنعت عمدتا شامل افزایش قیمت سوخت و کمبود موجودی انبارها به‌دلیل اختلالات در زنجیره تامین و کاهش تولید ناشی از شیوع کووید-۱۹ بود و در نهایت حمله روسیه به اوکراین که از ۲۴فوریه آغاز شد، مزید بر علت شد. این در حالی است که پرتفوی برقی خودروسازان اصلی نقطه روشنی را در بازار پرتلاش این فصل نشان داد. فورد که در ماه مارس اعلام کرد فعالیت‌های خود را برای خودروهای برقی و موتورهای بنزینی خود تفکیک می‌کند، رکورد جهش ۹/ ۳۷درصدی را در فروش خودروهای برقی در سه ماه اول نسبت به مدت مشابه سال گذشته گزارش کرد. همچنین شرکت هیوندای با فروش ۶۲۴۴ خودروی برقی Ioniq۵ در سه ماه اول در مقایسه با ۱۵۳ دستگاه در سه ماه چهارم سال۲۰۲۱، نتایج بسیار خوبی را به ثبت رساند. طبق گزارش Autodata، کیا که فروش خودروی مدل EV۶ خود را در سه ماه اول آغاز کرد، اعلام کرد که بالغ بر ۵۲۸۱دستگاه از خودروهای الکتریکی خود را در سه ماه اول در ایالات متحده فروخته است.

از طرف دیگر جنرال‌موتورز ۹۹ دستگاه‌هامر EV جدید خود را در مقایسه با یک دستگاه در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۱ فروخت. پس از توقف تولید خودروهای‌ هامر پیوسته شایعاتی در خصوص بازگشت این برند به دنیای خودرو به گوش می‌رسید که همواره نیز از جانب جنرال‌موتورز تکذیب می‌شد. اما سال گذشته جنرال‌موتورز با انتشار ویدئویی اعلام کرد که قصد دارد ‌هامر را در قالب یک پیکاپ الکتریکی قدرتمند و به‌عنوان عضوی از برند GMC احیا کند. در واقع جنرال‌موتورز اعلام کرد که‌ هامر جدید در قالب عضو جدیدی از خانواده GMC پا به جاده‌ها خواهد گذاشت.

تسلا، غول عظیم‌الجثه شرکت‌های برقی، فروش خود را در ایالات متحده ۲/ ۸۷درصد افزایش داد و به ۱۲۹۷۴۳ دستگاه در مقایسه با سه ماه مشابه سال گذشته رساند. این در حالی است که فروش جهانی تسلا در این سه ماه رکورد جدیدی را ثبت کرد؛ به‌رغم اینکه این شرکت در ماه مارس دو بار کارخانه گیگافکتوری شانگهای خود را تعطیل کرد تا از دستورات دولتی برای جلوگیری از شیوع اخیر کووید-۱۹ پیروی کند. علاقه مصرف‌کنندگان به خودروهای الکتریکی باعث افزایش مدل‌های تسلا شد؛ اما کراس‌اوور کامپکت مدل Y خودرویی بود که منجر به افزایش فروش این برند در ایالات متحده و سایر کشورها شد.

پولستار یک شرکت و برند برای خودروهای عملکردی (پرفورمنس) شرکت ولوو کارز است که مقر آن در گوتنبرگ سوئد واقع شده است. شرکت پولستار در زمینه توسعه خودروهای عملکردی برقی فعالیت می‌کند و در کنار آن به ساخت نمونه‌هایی از خودروهای ولوو با عملکرد بالا و ارائه به‌روزرسانی‌های فنی و ظاهری برای بهبود مدل‌های شرکت ولوو مشغول است. به‌دلیل ورود سدان لوکس Polestar ۲، فروش پولستار با ۷/ ۱۱۷۹درصد افزایش به ۱۵۱۰ دستگاه رسید. این در حالی است که این شرکت در سه ماه نخست سال گذشته فقط ۱۱۸دستگاه خودرو فروخته بود. اگرچه هنوز هم حجم فروش خودروهای برقی این شرکت کم است، اما به‌دلیل افزایش تولید برندهای خودروهای الکتریکی در کارخانه‌های خود، روند کلی فروش این شرکت نشان‌دهنده تغییر در تقاضای مشتریان این خودروساز است.

طبق گزارش Autodata، شرکت لوسید تازه وارد نیز بالغ بر ۴۶۰دستگاه خودروی برقی را در سه ماه اول سال۲۰۲۲ به مشتریان خود تحویل داد. لوسید موتورز که پیش تر با نام آتیه‌وا شناخته می‌شد، یکی از شرکت‌های تازه خودروسازی است که با سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی و در کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا تاسیس شده‌ و به ساخت خودروهای الکتریکی خودران و لوکس مشغول است. همچنین شرکت ریوین گزارش داد که در سه ماه اول بیش از ۲۵۵۳ دستگاه خودرو تولید کرده است که در مسیر رسیدن به هدف تولید ۲۵هزار خودروی الکتریکی در سال جاری قرار دارد. ریوین همچنین اعلام کرد که در سه ماه اول ۱۲۲۷ دستگاه خودرو تحویل مشتریان خود داده است. ارقام تولید شامل ترکیبی از وانت ریوین R۱T، شاسی‌بلند R۱S و ون‌های تجاری است که برای آمازون، سهامدار خود می‌سازد.