در بازه زمانی ۱۲ ماه سال مالی ۱۴۰۰، حجم فروش داخلی پتروشیمی‌اراک با کاهشی ۲ درصدی نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۹ همراه بود، اما به لطف افزایش نرخ فروش محصولات در سال ۱۴۰۰،  درآمد‌های حاصل از فروش داخلی این شرکت در این بازه زمانی با افزایشی ۷۵ درصدی نسبت به دوره مشابه سال  ۱۳۹۹  همراه و به میزان ۱۲۹ هزار و ۴۹۸ میلیارد ریال بود. فروش صادراتی این شرکت نیز در بازه زمانی ۱۲ ماهه ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال گذشته با کاهشی ۲ درصدی همراه بود، اما به لطف افزایش نرخ فروش محصولات، درآمد‌های حاصل از فروش صادراتی این شرکت نسبت به دوره مشابه ۱۳۹۹ با افزایشی ۱۰۱ درصدی همراه و به میزان ۷۵ هزار و ۸۹۶ میلیارد ریال بود.

در نهایت باید اشاره کرد مجموع درآمد‌های حاصل از فروش داخلی و خارجی این شرکت در دوره ۱۲ ماهه سال مالی ۱۴۰۰ به میزان ۲۰۵ هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال بود که نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۹ افزایشی ۸۴ درصدی را نشان می‌دهد.

نرخ صعودی فروش پتروشیمی ‌شازند ( اراک) در زمستان ۱۴۰۰

همچنین پتروشیمی ‌شازند در نخستین ماه زمستان سال گذشته به میزان ۴۴ هزار و ۳۳۷ تن از محصولات خود را در بازار‌های داخلی به فروش رساند و از این محل ۱۲ هزار و ۳۲۷میلیارد ریال درآمد کسب کرد.  این شرکت همچنین در این ماه به میزان ۲۲ هزار و ۹۰۰ تن از محصولات خود را در بازار‌های خارجی به فروش رساند و درآمدی ۴ هزار و ۹۷۴ میلیاردی را از این محل کسب کرد. در مجموع درآمد حاصل از فروش داخلی و خارجی شرکت در دی ماه ۱۴۰۰ به میزان ۱۷ هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال بود.

در بهمن سال ۱۴۰۰ حجم فروش داخلی  با کاهش و حجم فروش خارجی با افزایش همراه بود. در این ماه پتروشیمی ‌شازند توانست ۴۱ هزار و ۷۴۳ تن از محصولات خود را در بازار‌های داخلی به فروش برساند و از این محل درآمدی ۱۱ هزار و ۵۷۹ میلیارد ریالی کسب کند. این شرکت همچنین در بازه مذکور توانست ۳۰ هزار  و ۹۴۴ تن از محصولات خود را در بازار‌های خارجی به فروش برساند. مجموع درآمد‌های حاصل از فروش داخلی و خارجی  شرکت در بهمن ماه به میزان ۱۸ هزار و ۴۵۲میلیارد ریال بود که نسبت به مجموع درآمد‌های دی‌ماه افزایش داشت.

در آخرین ماه ۱۴۰۰، فروش داخلی و خارجی پتروشیمی‌ شازند با افزایش همراه بود. فروش داخلی این شرکت در اسفند با افزایش ۱۱ درصدی نسبت به بهمن به میزان ۴۶ هزار و ۴۲۲ تن بود که شرکت از این محل درآمدی ۱۲ هزار و ۹۴۴ میلیارد ریالی را نصیب خود کرد. همچنین فروش خارجی شرکت با افزایش نسبت به دی ماه به ۳۱ هزار و ۷۷۰ تن رسید که درآمدی ۷ هزار و ۷۸۳ میلیاردی را برای شرکت به همراه داشت.

در نهایت باید بیان کرد درآمد حاصل از فروش داخلی و خارجی پتروشیمی ‌شازند در آخرین ماه سال ۱۴۰۰ روند صعودی درآمد این شرکت را در زمستان ادامه داد و  به میزان ۲۰هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال رسید.