اپلیکیشنی برای زندگی هوشمند

بنیان‌گذار استارت‌آپ «لمونی» در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» اظهار کرد: «لمونی» اپلیکیشنی بوده که برای زندگی هوشمند طراحی و اجرا شده است.  گاهی اوقات ممکن است قرار ملاقات مهمی ‌را فراموش کنیم یا پرداخت قبوض و اقساط خود را از یاد ببریم یا حتی تاریخ تولد عزیزان خود را در موعد مقرر به یاد نیاوریم یا نیاز داشته باشیم برنامه‌ریزی مناسبی برای روتین‌هایی همچون درس خواندن، خوردن قرص یا حتی آب دادن گل‌های خود داشته باشیم. از طرفی برای تبدیل یک کار به عادت روزانه مانند ورزش کردن و کتاب خواندن نیاز به انجام این امور به صورت روزانه و در زمان خاص خواهیم داشت؛ برای همه این کارها نیاز به یادآوری داریم.

 نیاز مخاطب داخلی را برطرف می‌کنیم

محمدجواد شفیعی افزود: امروزه اپلیکیشن‌های خارجی بسیاری وجود دارد که این نیازهای مخاطبان را برطرف می‌کند. تیم «لمونی» نیاز کاربران به برنامه‌ای با ویژگی‌های مد نظر فارسی‌زبانان را که در عین حال رابط کاربری آسانی داشته باشد تشخیص داده و با ساخت این اپ درصدد رفع آن برآمده است. وی در ادامه گفت: در این اَپ که تنها دو ماه از انتشار آن گذشته کاربران می‌توانند کارهای روزانه، هفتگی و ماهانه خود را ثبت کرده و آنها را برای دسترسی راحت‌تر دسته‌بندی کنند. همچنین می‌توانند با یک نگاه به تقویم خود تمام کارهای خود را مشاهده و برای هر کار زمان یادآوری ثبت کنند. این اپلیکیشن طبق برنامه هر ۱۰ روز یک بار به‌روز‌رسانی می‌شود و تیم «لمونی» در نظر دارد به زودی سرویس‌های گزارش‌گیری، چرخه زندگی، مدیریت مالی، دفترچه یادداشت و خاطرات، مدیریت آفلاین کارها و قابلیت دریافت کارها با استفاده از فرمان صوتی را به مخاطب ارائه کند.

 بیش از هزار کاربر داریم

بنیان‌گذار «لمونی» در رابطه با نحوه درآمدزایی این استارت‌آپ عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه کمتر از دو ماه از تاریخ انتشار این اپلیکیشن می‌گذرد، در این مرحله درآمد آنچنان برای ما مهم نبوده و مهم این است که محصولی مناسب برای کاربران خود فراهم کنیم تا در آینده و بعد از جذب تعداد مناسب کاربر از طریق دریافت هزینه به ازای سرویس‌های ویژه به درآمد برسیم. در این مرحله هزینه‌ها از طریق موسسان «لمونی» یعنی «فاندرها» تامین می‌شود. شفیعی در ادامه به تعداد کاربران اشاره کرد و گفت: در دو ماه اخیر و بدون تبلیغات به تعداد بیش از یک هزار کاربر از طریق سرچ ارگانیک در پلتفرم‌های انتشار اپلیکیشن (کافه بازار) رسیده‌ایم و به زودی با انتشار نسخه‌ای در پلی‌استور و شروع برنامه‌های تبلیغات انتظار خواهیم داشت به رشد بالاتری برای تعداد کاربر برسیم. وی در رابطه با فرصت‌های شغلی ایجاد شده توسط «لمونی» یادآور شد: در «لمونی» فرصت‌های شغلی بسیاری ایجاد شده است که از این بین می‌توان به فرصت‌هایی همچون طراح وب‌سایت، برنامه‌نویس وب و اپلیکیشن، مدیر سیستم، دیجیتال مارکتر، طراح و مدیر محصول، نیروی تولید محتوا و گرافیست اشاره کرد.

 انتشار در اپ‌استورهای خارجی، یک معضل جدی است

این بنیان‌گذار چالش‌های کسب و کار خود را مطرح و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین چالش «لمونی» به عنوان یک استارت‌آپ در مرحله فعلی، بازاریابی و تبلیغات و حفظ نیروی انسانی است که با توجه به هزینه‌های بالای آن این مشکلات ایجاد شده است. همچنین با توجه به تحریم‌ها انتشار در اپ‌استورهای خارجی نیز جزو دغدغه‌های اصلی ما بوده که این موضوع به‌زودی حل خواهد شد. شفیعی در رابطه با اهداف و چشم‌انداز اپلیکیشن «لمونی» تاکید کرد: در چشم‌انداز ما این اپلیکیشن به یک همراه جامع تبدیل خواهد شد که به اقشار مختلف جامعه، از دانش‌آموز تا کارمند، در فعالیت‌های روزانه و برنامه‌ریزی‌هایشان مساعدت می‌کند و قابلیت حضور در مارکت‌های جهانی را نیز خواهد داشت. شفیعی اضافه کرد: در این مسیر در نظر داریم با راه‌اندازی سرویسی از طریق فرمان صوتی، بدون نیاز به تایپ، دستورات را دریافت کرده و به طور هوشمند آنها را به کاربر یادآوری کنیم و همچنین فضایی ایجاد کنیم که کاربر بتواند فعالیت هر روز خود را بسنجد و با گزارش‌گیری از وضعیت روزانه یا هفتگی خود، بهتر برای زمان خود برنامه‌ریزی کند. علاوه بر این استفاده از رمزنگاری برای امنیت کاربر در استفاده از اپلیکیشن جزو اهداف ما است که برای این اهداف قدم‌های موثری در این مدت برداشته‌ایم. بنیان‌گذار استارت‌آپ «لمونی» ابراز کرد: در این مرحله و با توجه به سرویس‌های ارائه شده در حال تکمیل قابلیت زمان‌سنجی برای فعالیت‌ها و قابلیت گزارش‌گیری پیشرفته هستیم، اما با توجه به چشم‌اندازی که برای راه‌اندازی سرویس فرمان صوتی داریم به مزیت قابل توجهی دست خواهیم یافت که ما را در میان رقبای خارجی نیز متمایز می‌کند.