سرپرست مجتمع شرکت بوعلی سینا با اعلام این خبر گفت: در سال ۱۴۰۰  با رفع موانع تولید موفق به ثبت رکورد ۱۱۰ درصد تولید به ظرفیت طراحی شدیم که در تاریخ ۱۸ ساله فعالیت شرکت بی‌سابقه بوده است. امید عازمیان با اشاره به تثبیت رکورد به‌دست‌آمده در تولید مجتمع افزود: سال ۱۴۰۰ با بی‌اثر کردن تحریم‌ها از سوی متخصصان مجتمع رکوردهای تازه‌ای در تولید محصولات به ثبت رسید که محصولات گاز مایع و برش سنگین با افزایش ۹۲ و ۸۴ درصدی بیشترین افزایش تولید را نسبت به سال قبل داشته‌اند. سرپرست مجتمع شرکت بوعلی سینا ادامه داد: همچنین محصول راهبردی بنزن بار دیگر با ثبت بیشترین میزان تولید، افزایش ۱۲۶ درصدی نسبت به برنامه را محقق کرده که نقش موثری در بازارهای داخلی، صنایع پایین‌دستی و تکمیلی و ارزآوری برای کشور ایفا کرده است.

عازمیان با تشریح افزایش تولید مجتمع و ثبت این رکورد تاریخی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۹ مجموع تولیدات مجتمع یک میلیون و ۴۳۷ ‌هزار تن بود که با سیاست‌های ترسیم‌شده از سوی مدیریت و رفع تنگناهای تولید در سال ۱۴۰۰‌ و تحقق عملی شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری، موفق به تولید یک میلیون و ۸۹۰ هزار تن محصول شدیم که این مقدار تولید در تاریخ فعالیت شرکت بی‌سابقه بوده که نشان از شکست تحریم‌های ظالمانه علیه صنعت پتروشیمی دارد.

مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا (سهامی عام) در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان و در منطقه ویژه پتروشیمی قرار دارد و بخشی از سهام آن از سال ۱۳۹۹ در بورس عرضه شده است.