به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از بلومبرگ، این شرکت مستقر در پیتسبورگ در سه ماه اول فروش ۲۹/ ۳ میلیارد دلاری را ثبت کرد که کمتر از میانگین ۴۲/ ۳ میلیارد دلاری برآوردهای بلومبرگ است. اما به دلیل کمبود واگن‌های قطار و کشتی، به ویژه در آمریکای شمالی، آلکوآ مقادیر بالاتری از موجودی را گزارش کرد. روی ‌هاروی، مدیر اجرایی این شرکت، هفته گذشته در تماسی به تحلیلگران گفت تهاجم روسیه به اوکراین بحران زنجیره تامین را تشدید کرده و شرایط کمبود تراشه را برای خودروسازان دشوارتر کرده است.

ارزش سهام آلکوآ در نیویورک تا ۱۱ درصد سقوط کرد که بیشترین کاهش از ماه اوت بود. ابهامات ناشی از افزایش تورم، جنگ اوکراین و کندی رشد اقتصادی اخیر چین می‌تواند به بازار جهانی آلومینیوم که در همه چیز از خودرو و ساخت‌وساز گرفته تا لوازم خانگی استفاده می‌شود، نفوذ کند. ‌هاروی در ادامه افزود که آلکوآ به دلیل مشکلات زنجیره تامین شاهد کاهش تقاضا است. او افزایش تقاضای آلومینیوم در سال جاری را حدود ۲درصد می‌داند که نسبت به پیش‌بینی قبلی که ۳ درصد بود، کاهش یافته است.

هاروی در این تماس گفت: ما شاهد بودیم که صندوق بین‌المللی پول انتظارات را برای رشد اقتصادی پایین آورد. من فکر می‌کنم این اتفاق تا حدی تقاضای کنونی را کاهش می‌دهد، زیرا آلومینیوم بسیار به چرخه کلی اقتصاد گره خورده است. قیمت آلومینیوم از زمانی که در ابتدای مارس به بالاترین حد خود رسیده بود، به دلیل نگرانی در مورد تقاضا، حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است. قرنطینه‌های کووید-۱۹ در سراسر چین، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده جهان، به ابهامات ما در مورد چگونگی تاثیر جنگ اوکراین بر یکی از مناطق مصرف‌کننده آلومینیوم می‌افزاید. طبق اطلاعات بلومبرگ، تقاضا در چین ممکن است امسال فقط یک درصد افزایش یابد که بسیار کمتر از رشد ۱/ ۵درصدی در سال گذشته است.

اوج قیمت

تحلیلگران گروه Credit Suisse  قیمت آلومینیوم را نزدیک به اوج خود می‌بینند و انتظار دارند تعادل عرضه و تقاضا در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ عادی شود، زیرا جریان‌های تجاری به تدریج دوباره احیا می‌شوند. کرت وودورث، تحلیلگر این گروه می‌گوید، رویدادهای ژئوپلیتیک کنونی از ثبات قیمت کنونی آلومینیوم حمایت می‌کند.

پیش‌بینی این شرکت برای محموله‌های آلومینیوم از برآورد قبلی ۵/ ۲ میلیون تنی به ۶/ ۲ میلیون تن بدون تغییر بود. در همین حال، سود قبل از کسر بهره، مالیات و استهلاک این شرکت بالغ بر ۰۷۲/ ۱ میلیارد دلار شد که بالاتر از میانگین تخمین ۰۴/ ۱ میلیارد دلاری توسط ۱۰ تحلیلگر بلومبرگ بود. این بهترین فصل این شرکت از زمان جدا شدن آلکوآ از تجارت جت و قطعات خودرو در سال ۲۰۱۶ بود. ‌هاروی خاطرنشان کرد تعداد سفارش‌های شرکت هنوز در طول سال قابل توجه است.