وجیه‌الله جعفری افزود: با توجه به هدف نهایی ایمیدرو برای ارتقای جایگاه تولید و اشتغال، اولویت‌ها براساس موضوع اکتشاف، زیرساخت، نوآوری، فناوری و ... تعیین و مشوق‌ها در این حوزه‌ها اختصاص خواهد یافت تا در نهایت به این هدف منتهی شود.

مشوق‌های قابل ارائه

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به مشوق‌های قابل ارائه از سوی ایمیدرو به سرمایه‌گذاران حوزه معدن و صنایع معدنی تصریح کرد: این مشوق‌ها شامل ارائه تامین مالی، ضمانت‌نامه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری و نیز تعریف مشوق‌های جدیدی است که از سوی هیات مدیره تصویب خواهد شد.

وی ادامه داد: از این رو، با ارائه اطلاعات شفاف و دارای توجیه اقتصادی، زمینه هدایت سرمایه‌گذاران به سمت طرح‌های معدنی پتانسیل‌دار فراهم خواهد شد. متعاقب آن، توسعه مناطق کم‌برخوردار کشور به نحو مطلوب فراهم و از هدر‌رفت سرمایه‌ها جلوگیری خواهد شد.

بررسی مناطق اولویت‌دار

احمد تشکینی، رئیس‌ موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست گفت: طبق گروه‌بندی اولیه مناطق کشور شامل چهار گروه می‌شوند. منطقه ۱: مناطق کمتر برخوردار (توسعه اشتغال با اولویت فوری)، منطقه ۲: مناطق کمتر برخوردار (توسعه اشتغال)، منطقه ۳: مناطق عادی (حفظ و بهبود اشتغال موجود) و منطقه ۴: توسعه‌یافته (تمرکز زدایی) تعریف شد.

وی ادامه داد: در جلسات بعدی با مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو، مناطق مزیت‌دار بخش معدن و صنایع معدنی را در استان‌های مختلف بررسی و مشوق‌های قابل اعطا را بر اساس مناطق اولویت‌دار مشخص می‌کنیم.