به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از گوگل نیوز، نیل رابرتز، رئیس بخش حمل و نقل دریایی و هوانوردی در انجمن بازار لویدز، مدعی شد این تاثیر بسیار «عمیق» بوده است. وی در ادامه افزود: مدیریت حجم بالای اقدامات قانونی که در این خصوص در دست اجرا است برای مردم بسیار دشوار بوده است. حتی تیم‌های انطباق قوانین بیمه با شرایط کنونی نیز آن را مشکل‌ساز می‌دانند و این در حالی است که بیمه‌گران به اندازه بانک‌ها از منابع مالی خوبی برخوردار نیستند و کنار آمدن با این بحران برای آنها دشوار خواهد بود. رابرت می‌گوید تحریم‌های فعلی نه تنها صنعت بیمه را سردرگم کرده است، بلکه خسارات احتمالی در رابطه با تحریم در بخش اجاره هواپیما، اکنون می‌تواند به میلیاردها پوند برسد.  

به گزارشRBC Capital Markets، ماه گذشته میزان ضرر و زیانی که بر صنعت هواپیمایی وارد شد به حدود ۲ میلیارد دلار رسید که این خسارت به دلیل هواپیماهایی بود که در روسیه زمین‌گیر شدند و اکنون پوتین آنها را اموال ملی اعلام کرده است. این خبر چند روز پس از آن منتشر شد که گالاچر ری، شرکت مشاوره و کارگزاری بیمه اتکایی جهانی اعلام کرد درگیری بین روسیه و اوکراین موجب ایجاد عدم اطمینان مجدد در بخش هوانوردی شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ۴۰۰ هواپیمای غربی هنوز در روسیه حضور دارند و برخی از مفسران احتمال ضرر ۱۰ میلیارد دلاری را در صورت عدم امکان بازپس گیری آنها بیان می‌کنند.  کرملین گفته است تمامی ‌هواپیماهای غربی که پس از خاتمه قراردادهای لیزینگ خود در ماه مارس هنوز در روسیه هستند، برای مدت زمان نامشخصی در این کشور خواهند ماند، در حالی که این کشور برنامه‌هایی برای ملی کردن هواپیماهای ساخت غرب که در داخل مرزهای خود مستقر شده‌اند، دارد. اگر این حرکت ادامه یابد، تحلیلگران احساس می‌کنند می‌تواند یک ضرر تاریخی برای صنعت بیمه جهان به وقوع بپیوندد.

گالاچرری در مورد پیامدهای این بحران برای صنعت بیمه در آن زمان گفت: در چنین وضعیتی که درگیری‌ها به سرعت در حال افزایش است، نمی‌توان پیش‌بینی کرد اوضاع چگونه پیش خواهد رفت. این کارگزار در ادامه خاطرنشان کرد: صرف نظر از این موضوع، به نظر می‌رسد تمدیدهای سال ۲۰۲۲ یک تعامل پیچیده دیگر را به همراه داشته باشد.

تهاجم روسیه به اوکراین، به غیر از صنعت هوانوردی، احتمالا موجب حذف بیشتر در بخش بیمه اتکایی خواهد شد که ماه گذشته نیز اخباری در این رابطه به گوش می‌رسید.  به گزارش رویترز، این درگیری باعث ایجاد محرومیت‌های بیشتری در بیمه/ بیمه اتکایی می‌شود، طبق گزارش رویترز، غول بیمه آلمانی یعنی شرکت   Munich Reدر حال برنامه‌ریزی برای گنجاندن عبارات جدیدی در سیاست‌های بیمه سایبری خود است تا شرایط جنگی را در این سیاست مستثنی کند و از اختلافات پیش رو بر سر آنچه تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرد جلوگیری کند. میونیک ری، شرکت بیمه آلمانی مستقر در شهر مونیخ است که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در حوزه ارائه خدمات بیمه‌های اتکایی در جهان محسوب می‌شود. میونیک ری در سال ۱۹۱۰ برای نخستین بار با صدور اولین بیمه هوایی، فصل جدیدی را در صنعت بیمه جهان آغاز کرد.

کارشناسان می‌گویند جنگ در اوکراین ترس از حملات سایبری را به شدت افزایش داده است، با این احتمال که مشاغل غربی یا موسسات دولتی ممکن است مورد هدف این حملات قرار گیرند. این در حالی است که اکثر سیاست‌های سایبری در صنعت بیمه، شرکت‌ها را در برابر ضرر و زیان ناشی از وقفه کسب‌وکار و بازیابی شبکه‌های هک‌شده در پی حملات سایبری پوشش می‌دهند، اما جنگ را مستثنی می‌کنند. با این حال، مناطق خاکستری در عبارات و قوانین این صنعت، دست بیمه‌گران را برای ادعاهای ناشی از خسارت‌های جنگ سایبری باز می‌گذارد.