کره ماه توسعه دهند. ناسا در ۱۸ فوریه اعلام کرد جوایز تحقیقاتی را در این خصوص به دانشکده معادن کلورادو و S&T میسوری اختصاص داده است. به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از گوگل نیوز، مایک کاستاس، مدیر کل بخش تجاری دفاعی و فضایی شرکت بکتل اظهار کرد: این شرکت بیش از ۱۲۰ سال پیش به عنوان یک شرکت خط‌‌شکن در صنعت ساخت و ساز شروع به کار کرد. اکنون، ما به عبور از مرزهای بعدی علم و فناوری فکر می‌کنیم. به اینکه برای ایجاد زیرساخت‌های دائمی در ماه چه چیزی لازم داریم. ما در دوره زمانی هیجان‌انگیزی قرار داریم. پروژه‌های منتخب توسط ناسا حداکثر ۲ میلیون دلار در مدت دو سال برای توسعه فناوری‌های خود دریافت خواهند کرد. شرکت بکتل نیز به عنوان یک شریک صنعتی برای هر دو تیم خدمت خواهد کرد.

ساخت و ساز روباتیک

انسان‌هایی که در ماه زندگی خواهند کرد به سازه‌هایی مانند زیستگاه‌ها و همچنین سکوهای فرود نیاز دارند که اگر این سازه‌ها به طور اتوماتیک توسط روبات‌ها ساخته شوند، می‌توانند کارآمدتر باشند. دانشگاه معادن کلورادو به رهبری محقق اصلی آن کریستوفر درایر، ابزارها و روش‌هایی را برای ساخت مستقل سکوی فرود روی سطح ماه توسعه خواهد داد.

استخراج منابع

منابع معدنی موردنیاز برای فضانوردان در ماه می‌تواند از آنچه در حال حاضر در سطح ماه وجود دارد حاصل شود، فرآیندی که به اصطلاح استفاده از منابع درجا نامیده می‌شود. دانشگاه میسوری S&T به رهبری محقق اصلی خود لزلی گرتش، از فناوری‌های مغناطیسی و الکترواستاتیکی برای جداسازی موثرتر مواد معدنی حاوی کلسیم و آلومینیوم از خاک ماه به نام رگولیت برای استخراج مواد مناسب برای ساخت و ساز در سطح ماه استفاده خواهد کرد. سنگ پوشه یا  رگولیت از موادی ناهمگون تشکیل شده و شامل گرد و غبار، خاک، سنگریزه و دیگر مواد مربوط  است که در کره زمین، ماه، مریخ، برخی سیارک‌ها و دیگر اجرام فضایی پیدا می‌شود. تشکیل سنگ‌پوشه در کره زمین بیشتر بر اثر فرسایش و هوازدگی انجام می‌شود.

کاستاس گفت: مقابله با چالش ساخت و ساز در ماه مستلزم بهره‌مندی از دانش و تجربه عملیاتی است که در خشن‌ترین محیط‌های زمین انجام شده که شامل سرمای شدید، گرد و غبار غلیظ و رادیواکتیویته بالا است و نیازمند تفکر و رویکردهای جدید در این خصوص است. این یک فرصت عالی برای همکاری ما با برترین پایگاه‌های علمی جهان است. این کمک‌ها به عنوان بخشی از درخواست تحقیقات فناوری سطح ماه (LuSTR) ناسا اعطا خواهد شد.   وی در ادامه افزود: بکتل یک شریک قابل اعتماد مهندسی، ساخت و ساز و مدیریت پروژه برای صنایع و دولت‌ها است. با توجه به کیفیت مهندسان و تلاش بی‌وقفه‌مان برای ارائه موفق‌ترین نتایج، ما توانایی‌های خود را با اهداف مشتریانمان هماهنگ می‌کنیم تا تاثیر مثبت پایداری ایجاد کنیم. از سال ۱۸۹۸، ما به مشتریان کمک کرده‌ایم، بیش از ۲۵ هزار پروژه را در ۱۶۰ کشور در هر هفت قاره تکمیل کنند که باعث ایجاد شغل، رشد اقتصادی، بهبود انعطاف‌پذیری زیرساخت‌های جهانی، افزایش دسترسی به انرژی، منابع و خدمات حیاتی شده و زمین را مکانی امن‌تر و تمیزتر ساخته است. بکتل به صنعت انرژی، زیرساخت؛ هسته‌ای، امنیت، محیط زیست و بازارهای معدن و فلزات نیز خدمت می‌کند. خدمات ما از برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اولیه تا راه‌اندازی و عملیات را شامل می‌شود.