هامان هاشمی‌ با بیان اینکه گندم گلستان یکی از بهترین انواع گندم‌ها در سطح کشور محسوب می‌شود و خرید گندم براساس کیفیت، مطالبه بحق کشاورزان استان است، ابراز کرد: بر همین اساس با وجود فارغ‌التحصیلان و مراکز علمی‌ زیادی که در این حوزه وجود دارد، این تشکل‌های صنفی، اثرگذاری کمی‌ در تولید گندم دارند.

وی با گلایه‌مندی از اینکه رقابتی برای بخش خصوصی در این حوزه وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های علمی‌ در حوزه تولید بذر گندم در استان وجود دارد، اما اتفاقی در این حوزه نیفتاده است.

برند‌های تولید بذر

مدیرعامل شرکت پیشگامان کشت پایدار با بیان اینکه در حوزه گندم خصوصی‌سازی صورت گرفته و در حال حاضر بذر در شرکت‌های خصوصی تولید می‌شود، اما چون قیمت‌گذاری و دستورالعمل فروش توسط سیستم دولتی است، برندهای تولید بذر گندم در رقابت قرار نمی‌گیرند، افزود: استفاده از شرکت دانش‌بنیان بهترین مسیر برای رسیدن به خودکفایی است لذا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی‌ با اعتماد به جوان‌های این مرز و بوم علاوه براینکه تولید بومی ‌خواهیم داشت بهره‌وری را نیز افزایش می‌دهیم.

هاشمی ‌ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این حوزه با تولید ارقام با کیفیت بذر برای افزایش عملکرد نهاده کشاورزی و ارتقای ماشین‌آلات و مکانیزاسیون این حوزه ورود پیدا کنند و عملکرد بخش کشاوزی را در حوزه کمی‌ و کیفی افزایش دهند.