کاهش هزینه‌های تبلیغ سه میلیون کسب وکار

مدیرعامل «لندین» در گفت‌وگو با خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» اظهار کرد: «لندین» یک ابزار ساخت صفحات فرود برای کسب و کارهای آنلاین است، به عبارت بهتر مهم‌ترین بخش هر کسب و کاری به صورت آنلاین، بازاریابی دیجیتال آنها به حساب می‌آید. در فرآیند بازاریابی دیجیتال همواره به دنبال آن هستند که مخاطب را از کانال‌های مختلف همچون شبکه‌های اجتماعی جمع‌آوری کنند و به مشتری برای خود تبدیل کنند. زمانی که این مخاطبان توسط کسب‌و‌کارها جمع‌ شدند یا باید به سمت صفحه اصلی کسب و کار هدایت شوند یا صفحه‌ای جداگانه‌ای برای کمپین دیجیتال ایجاد کنند. برای اینکه کسب‌و‌کارها بتوانند مخاطب بیشتری را جذب کنند، برای یک محصول خاص صفحه‌ای جداگانه می‌سازند یا در پلتفرم‌های بزرگ‌تر برای کمپین‌های ویژه همچون شب یلدا صفحه می‌سازند و رویداد خود را معرفی می‌کنند که به این صفحات  «لندینگ پیج» گفته می‌شود.

کار در «لندین» راحت است

مهدی ظهیری افزود: در واقع «لندینگ پیج» ابزاری است برای افرادی حتی بدون دانش فنی تا بتوانند مسیر کاری خود را مثل قطعات پازل کنار هم بچینند و محصولات خود را معرفی کنند،‌ تخفیف‌های ویژه ارائه کنند یا نظرات کاربران را به نمایش بگذارند. به گونه‌ای که مخاطب را بیشتر با صفحه درگیر کنند و افراد بیشتری جذب کسب و کار مورد نظر شوند. ازجمله مزایای «لندینگ پیج» این است که خیلی ساده بوده و کار کردن در این محیط راحت است و نیازی به درگیری فنی افراد نیست. از طرفی موضوع زیرساخت فنی برای زمانی که بخواهند ترافیک وارد کنند و کاربران زیادی را وارد «لندینگ پیج» کنند به هزینه زیادی نیاز ندارد و فقط مبلغی به عنوان حق اشتراکی پرداخت می‌شود و در ادامه می‌توانند ترافیک وارد کنند و «لندین» میزبان «لندینگ پیج»های مشتریان خود می‌شود و در صورت تمایل می‌توانند آدرس را به وب‌سایت خودشان نیز ارتباط دهند.  وی عنوان کرد: در رابطه با نمایشگاه اینوتکس باید گفت سال گذشته به صورت شهر به شهر آغاز شد و از هر شهر دو استارت‌آپ به مرحله فینال راه یافت و «لندین» نیز ازجمله استارت‌آپ‌‌هایی بود که از شهر تهران جزو دو تیم برگزیده بود و وارد مرحله نهایی شد. ۱۶تیم به رقابت با یکدیگر پرداختند. مرحله فینال اینوتکس جمعه ۲۳ اردیبهشت سال جاری برگزار شد و ۸ تیم انتخاب شدند که دو به دو باهم رقابت کردند و یکدیگر را از لحاظ مدل کسب و کار و مشتریان خود به چالش کشاندند و داوران بر اساس پاسخ شرکت‌کنندگان قضاوت می‌کردند و رای می‌دادند. در میان استارت‌آپ‌ها «لندین» انتخاب و در نهایت قهرمان اینوتکس امسال شد.

مهاجرت نیروی متخصص بزرگ‌ترین دغدغه استارت‌آپ‌ها

این مدیرعامل استارت‌آپ در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر «لندین» چیزی حدود ۱۰ هزار کاربر دارد و به طور میانگین ۵/ ۱ میلیون ترافیک ماهانه در فضای این استارت‌آپ مورد میزبانی قرار می‌گیرند و از لحاظ بازار «لندین» طبق آماری که شاپرک اعلام کرده است بیش از سه میلیون کسب‌وکار آنلاین وجود دارد که درگاه پرداخت دارند و این تعداد کسب و کار می‌توانند مشتری «لندین» باشند و صفحه‌های خود را به کمک خدمات ما بسازند.

ظهیری در رابطه با چالش‌های کسب‌و‌کار خود گفت: بزرگ‌ترین چالشی که نه تنها ما بلکه در ساختار استارت‌آپی با آن مواجه هستیم،‌ مهاجرت نیروی انسانی است. بخشی از پلتفرم «لندین» هوش مصنوعی بوده و از طرفی بحث زیرساخت ترافیک مطرح است. به دلیل مسائلی که در کشور از نظر اقتصادی مطرح است نیروهای متخصص و خبره را به دلیل مهاجرت از دست می‌دهیم و سایر کشورها به این افراد بهای لازم را می‌دهند.

وی چشم‌انداز «لندین» را این چنین ترسیم کرد و یادآور شد: ما با یک بازار سه میلیونی کسب و کار مواجه هستیم که می‌توانیم به آنها خدمات ارائه کنیم و در تلاش هستیم در افق کاری خود کسب و کارهای بیشتری را به مشتری تبدیل کنیم تا بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند. در گام اول قصد داریم به کسب و کارهایی که در فضای آنلاین در حال فعالیت هستند کمک کنیم تا تبلیغاتی که انجام می‌دهند بهینه‌تر باشد و نرخ تبدیل مشتریان را افزایش دهیم. در گام بعدی سراغ کسب و کارهایی خواهیم رفت که در فضای آنلاین تبلیغ نمی‌کنند و می‌خواهند از مشتریان خود فراتر از نیاز به آنها کالا و خدمات ارائه دهند و ما با ابزارهایی که داریم می‌توانیم به آنها کمک کنیم.