وی همچنین به تغییرات مدیریتی در این مجتمع پتروشیمی اشاره کرد و گفت: تغییرات در رده‌های مدیریتی، طبیعی است و همواره تازه شدن نیروها در سازمان ادامه دارد.

شاهمیرزایی به اهمیت تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی اشاره کرد و گفت: در این زمینه، مدیران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز باید همکاری‌های بیشتری داشته باشند تا مجتمع‌های پتروشیمی از جمله پتروشیمی مسجدسلیمان بتوانند به ظرفیت اسمی تولید برسند.

وی همچنین پتروپالایشگاه‌ها را یکی از پررونق‌ترین صنایع دنیا دانست و گفت: پتروپالایشگاه‌ها به‌طور کلی، همان پالایشگاه‌های کنونی هستند که فرآورده‌ها و نفت خام را فرآورش می‌کنند. در این‌ پتروپالایشگاه‌ها، مسیر تولید به سمت تولید فرآورده‌ها و مشتقات پتروشیمی سوق خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه یکی از دلایل کاهش تقاضای فرآورده‌های نفتی در افق ۱۰ سال آینده مسائل محیط زیستی است، افزود: اکنون تقاضا برای محصولات پتروشیمی، سالانه ۵ درصد رشد دارد، این شرایط نشان می‌دهد باید بر پتروپالایش‌ها، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای داشته باشیم.

شاهمیرزایی یادآور شد: دولت، وزارت نفت، مجلس و کمیسیون انرژی تلاش دارند پتروپالایش‌ها را توسعه دهند و در این زمینه مجوزهای زیادی نیز تاکنون صادر شده است.

داخلی‌سازی ۲۱ محصول

شاهمیرزایی در نشستی دیگر گفت: برنامه‌ریزی برای داخلی‌سازی ۲۱ محصول مهم و راهبردی صنعت پتروشیمی آغاز شده است و در این مسیر مدیریت برنامه‌ریزی و تولید، شرکت باید از همه ظرفیت‌های موجود صنعت برای اجرایی شدن این برنامه استفاده کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه مدیریت کنترل تولید، مدیریت طرح‌ها، مدیریت سرمایه‌گذاری و نیز دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی باید همه توان خود را برای تحقق زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی به‌کار بگیرند، گفت: صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است و با تولیدی شدن طرح‌های جدید، ظرفیت تولید این صنعت رشد خیره‌کننده‌ای را رقم خواهد زد.

شاهمیرزایی تصریح کرد: روند پایدار تولید باید استمرار یابد و نقش مدیریت کنترل تولید برای تحقق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی هلدینگ‌ها و مجتمع‌ها برای تامین خوراک، تولید مستمر و نیز برنامه‌های تعمیرات اساسی دارای اهمیت است.