معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های فولاد مبارکه افزود: در گذر زمان فولاد مبارکه با تدوین استراتژی و نگاه مدیریتی نسبت به این موضوع امروز جایگاهی ویژه در بازار کشور و منطقه دارد.

غلامرضا طاهری تصریح کرد: پیاده‌سازی این مدل‌ها اتفاقات خوبی را در سازمان‌ها رقم زده و موجب موفقیت شرکت‌ها می‌شود وی خاطرنشان کرد: با تدوین این استراتژی کسب موفقیت‌های بیش از پیش هلدینگ آتیه فولاد را نیز شاهد خواهیم بود.

نقشه استراتژی سند اصلی حیات شرکت‌ها است

مدیرعامل شرکت آتیه فولاد نیز در این مراسم گفت: نقشه استراتژی سند اصلی حیات شرکت‌ها است و از گذشته مورد توجه مدیران بوده است.

احمد سعیدبخش افزود: استراتژی ابزاری است که برای رسیدن به اهداف سازمان است و سازمان‌های قوی باید این موضوع را رعایت کنند چرا که دنیا، دنیای رقابت است و اگر استراتژی مشخص نباشد سازمان نمی‌تواند موفق باشد.

وی تصریح کرد: همه باید برای رسیدن به اهداف سازمان همدل باشند و در کنار یکدیگر تلاش کنند تا در مقابله با بحران‌ها موفق شوند.

مدیرعامل شرکت آتیه فولاد خاطرنشان کرد : برای پیاده کردن این نقشه استراتژی همه باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم این اهداف را به نتیجه برسانیم و برای سهامداران خود ارزش‌آفرینی ایجاد کنیم علاوه بر این باید در عرصه تولیدی نیز فعال‌تر از گذشته ظاهر شویم تا در نهایت در سال‌های پیش رو به بهترین نتایج در شرکت آتیه فولاد برسیم.

تدوین استراتژی، اولین گام برنامه‌ریزی برای هر هلدینگ

مدیر امور شرکت‌های فولاد مبارکه نیز در این مراسم افزود: شرکت آتیه فولاد رسم زیبایی از سال‌های قبل دارد که رونمایی از سند استراتژیک خود را یکی از برنامه‌های شاخص خود قرار داده است و این اتفاق بسیار مبارکی است.

نبی‌اله فرهمند گفت: هدف تعیین استراتژی به ویژه برای هلدینگ‌ها پدیده‌ای مهم و متفاوت نسبت به سطوح دیگر در شرکت‌ها است و با تصمیمات درست می‌توانیم شاهد سودآوری برای این هلدینگ باشیم.

به گفته وی، شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری باید به‌صورت مستمر و در فواصل زمانی کوتاه پایش شده و مورد توجه قرار بگیرد تا با رعایت نکات مهم در این زمینه آماده ورود به آن عرصه شده و بتواند در آن زمینه با شرکت‌های بزرگ رقابت کند.

مدیر امور شرکت‌های فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: تدوین استراتژی اولین گام برنامه‌ریزی برای هر شرکت و هلدینگ است که در این استراتژی همسویی با شرکت‌های بالاتر نیز باید در نظر گرفته شود و این اتفاق در استراتژی تدوین شده نیز وجود دارد. البته باید به این موضوع توجه شود که همسویی سیاست‌ها با یکی بودن سیاست‌ها متفاوت است.

وی تاکید کرد: برنامه‌های رشد شرکت‌ها باید با تامین منابع مالی همراه باشند و نیاز به تعیین بودجه دارند و پس از طی شدن مراحل باید این موضوع نیز مشخص شود و در نهایت تا رسیدن نتیجه پروژه‌ها به صورت ماهانه رصد شده و گزارشات ماهانه آنها بررسی می‌شود.