عطاالله معروفخانی درادامه بر تعهد فولاد هرمزگان به حمایت کمی و کیفی از تولید داخل تاکید کرد و افزود:  این شرکت به عنوان یک شرکت مادر برای صنایع زیرمجموعه وظیفه سنگینی را در تحقق دستور مقام معظم رهبری در خصوص افزایش تولید داخل و ارتقای کیفیت محصولات ایرانی بر عهده دارد که در این راستا برنامه‌ریزی دقیقی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: هماهنگی صحیح واحدهای مختلف از طریق کمیته‌های هفت‌گانه استراتژیک، تکیه بر توان شرکت‌های تامین‌کننده داخلی، مدیریت صحیح و جهادی مدیران عالی و میانی شرکت، در کنار تهیه ماده اولیه با کیفیت، انجام پروژه‌های اصلاحی در خط تولید و کاهش توقفات اضطراری و کاهش پاور آن کوره‌های قوس الکتریک، افزایش سرعت ریخته‌گری و استفاده بهینه از زمان‌ها برای تولید و آماده به کاری تجهیزات و همچنین پشتیبانی و نیز حمل و نقل به موقع و سریع، همگی در افزایش تولید نقش داشته‌اند.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در ادامه ارتقای کیفیت تختال‌های تولیدی در فولاد هرمزگان را از استراتژی‌های اصلی این شرکت خواند و گفت: در اسفند و فروردین دو رکورد پیاپی در ارتقای کیفیت تختال در فولاد هرمزگان به ثبت رسید.

‎وی  با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت تختال باعث تولید محصول نهایی باکیفیت در صنایع پایین‌دستی خواهد شد و رضایت جامعه را از کالای ایرانی در پی خواهد داشت، این افزایش کیفیت را ضامن بقا در بازارهای جهانی و حفظ مشتریان خارجی و افزایش صادرات خواند.

‎معروفخانی در پایان بر لزوم تامین انرژی تاکید و خاطرنشان کرد: تمامی این برنامه‌ها و پروژه‌ها داخل‌سازمانی است به نحوی که ما راه را برای افزایش تولید هموار کرده‌ایم اما کفه دیگر ترازو، تامین انرژی است. وی یاری دستگاه‌های ذی‌ربط را برای تامین انرژی و جلوگیری از توقف تولید و خسران صنایع پایین‌دستی خواستار شد.‎