سمیه خلوصی همچنین عنوان کرد: در حوزه توسعه زیرساخت نیز که در راستای بسترسازی حضور بخش خصوصی صورت می‌گیرد، احداث جاده دسترسی و خط انتقال برق برای بیش از ۵۶۰ معدن بخش خصوصی عملیاتی شده است.

وی افزود: در این زمینه در سال ۹۹ برای ۱۹ معدن و سال ۱۴۰۰برای ۴۸ معدن جاده دسترسی و خط انتقال برق احداث شد.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو تصریح کرد: ایجاد جاده دسترسی و خط انتقال برق برای۱۲۰ معدن طی سال جاری هدف‌گذاری شده است.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام

به گفته وی،  طرح‌های تکمیل شده در سال ۱۴۰۰ با بیش از۷۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری و با اشتغال مستقیم نزدیک به ۲۱۸۸ نفر صورت گرفت. خلوصی خاطرنشان کرد: تکمیل ۲۸/ ۱میلیارد دلار طرح در سال ۱۴۰۱ با اشتغال‌زایی مستقیم نزدیک به ۳۳۷۷ نفر نیز در دستور قرار دارد. وی با اشاره به برنامه جذب ۲/ ۷میلیارد دلار سرمایه از بخش خصوصی طی سال ۹۵ تا ۱۴۰۳ گفت: تاکنون ۵/ ۲ میلیارد دلار طرح از این رقم تکمیل شده است.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو اعلام کرد: سال گذشته تعداد ۲۳ فراخوان سرمایه‌گذاری در معدن و طرح انجام و ۱۵ سرمایه‌گذار انتخاب شده‌اند.

افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی

وی افزود: سرمایه صندوق از ۱۴۰ میلیارد به ۵۰۰ میلیارد تومان در سال‌های اخیر افزایش یافت و برنامه افزایش آن به ۵۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱در دستور کار ایمیدرو است.

ظرفیت‌سازی در تولید

خلوصی تصریح کرد: از ابتدای تاسیس ایمیدرو (سال ۸۱) ظرفیت تولید فلزات اساسی کشور افزایش قابل ملاحظه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید فولاد ۴/ ۵ برابر (از ۸ میلیون به ۵/ ۴۳ میلیون تن)، کاتد مس ۴/ ۲برابر (از ۱۹۰ هزار به ۴۵۰ هزار تن) و شمش آلومینیوم ۵/ ۳ برابر (از ۲۱۶ هزار به ۷۷۰ هزار تن) طی مدت یاد‌شده تا سال ۱۴۰۰، افزایش یافته است.

توسعه اکتشاف

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو در خصوص اقدامات انجام‌شده در حوزه اکتشاف عنوان کرد: اکتشاف پهنه‌ها در فازهای شناسایی و پی‌جویی در استان‌های مختلف کشور با مساحت بیش از ۴۸۹ هزارکیلومتر مربع گستره کشور اجرا شده و ۹۶ درصد آن تکمیل شده است. وی افزود: طی ۱۰ سال گذشته یک میلیون و ۴۵۰ هزار متر حفاری اکتشافی انجام شده است.

خلوصی گفت: مجموع هزینه‌کرد در حوزه اکتشاف بالغ بر ۱۴۵۵ میلیارد تومان بوده است.