محمدصادق واعظی با تاکید بر ضرورت تحقق مفاد تفاهم‌نامه اظهار کرد: متد دانش‌بنیان گره‌های کور عرصه تولید را می‌گشاید و قطعا انعقاد تفاهم‌نامه اولین گام توسعه علم و دانش در کسب و کار ماست. وی در ادامه افزود: گاهی رفع یک اشکال عادی میلیاردها تومان عایدی نصیب یک شرکت اقتصادی می‌کند بنابراین عمل به محتوای تفاهم‌نامه انگیزه انعقاد آن را تشکیل می‌دهد.

وی در توصیف هلدینگ کشاورزی کوثر گفت: هلدینگ کشاورزی کوثر به دلیل فعالیت در هفت حوزه کسب و کار متنوع‌ترین و به علت بورسی بودن بزرگ‌ترین هلدینگ کشاورزی به شمار می‌رود.

در ادامه مدیرعامل موسسه توسعه کسب و کار رویش کوثر با اشاره به تحول راهبردی و رویکردی در فعالیت‌های این موسسه خاطرنشان ساخت: موسسه کسب و کار رویش کوثر از سال ۹۸ فعالیت خود را شروع و در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ در ماموریت‌های خود بازنگری کرد و بیشتر فعالیت خود را بر توانمندسازی و بخشی را نیز بر امور دانش بنیان متمرکز کرده است.

علی‌رضا یوزباشی اظهار کرد: اولین کار این موسسه بازنگری سند چشم‌انداز این موسسه بوده است که بر اساس آن موسسه کسب و کار رویش، به یک موسسه دانش‌بنیان و پیشران سازمان اقتصادی کوثر تغییر ماهیت داد.

یوزباشی بیان کرد:‌ در این مسیر به دنبال شناخت مساله و دغدغه‌های شرکت‌ها بوده‌ایم و اینکه چطور می‌توان از احصای چالش‌ها و سپس توسعه فناوری به راه حل این دغدغه‌ها دست یافت.

در ادامه رضا اسدی فرد، رئیس مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با گلایه از وضعیت شرکت‌های اقتصادی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان اگرچه در برخی حوزه‌ها وارد شده‌اند، اما بخش‌های مهم دیگر مانند شرکت‌های خودرویی ، نفتی ، صنعتی و حتی کشاورزی که ۹۰ درصد اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهند رضایت بخش نیست.

وی در نهایت گفت: ما در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به وصف دانش‌بنیان در تولید و اقتصاد نام نهادند با تمام توان در این صحنه نقش‌آفرینی خواهیم کرد و دنبال ایجاد تحول و عملگرایی هستیم.