تولید محصول از کاشت تا برداشت در ۷روز

مسوول فروش و بازاریابی شرکت کشت و صنعت برکت  گفت: در درون کیت کشتی که تولید کرده‌ایم به‌صورت مستمر می‌توانیم در مدت هفت روز همان محصول را ارائه کنیم و از زمان کشت دانه تا برداشت فقط هفت  روز زمان می‌برد. محمدمهدی نجارنژاد افزود: در حوزه علوفه یکسری دستگاه تولید کردیم که به‌صورت کاملا هوشمند هم در حوزه دما، آبیاری و نور، گیاهان را تحت پوشش قرار می‌دهد و فاصله بین زمانی که بذر را می‌کارید تا زمانی که علوفه قابل برداشت به ارتفاع ۲۰ سانتی‌متری داشته باشید، در زمین معمولی به‌طور مثال حدود سه هکتار زمین و ۴۰ روز زمان نیاز دارد تا به این ارتفاع برسد؛ اما در درون کیت کشتی که تولید کرده‌ایم به‌صورت مستمر می‌توانیم در مدت هفت روز همان محصول را ارائه کنیم و از زمان کشت دانه تا برداشت فقط هفت روز زمان می‌برد.

مسوول فروش و بازاریابی شرکت کشت و صنعت برکت علی‌آباد رستاق اضافه کرد: این کیت طبقاتی و هیدروپونیک در یک فضای بسیار کوچک در ۵۰مترمربع به شما امکان برداشت روزانه یک تن علوفه  را می‌دهد و تمام روز هفته یک تن برداشت را ادامه دهید به این صورت که سینی اول که برداشت می‌شود، سینی هفتم کشت می‌شود و در هر هفته یک سیکل بسته به‌صورت هر روز برداشت یک تن را در همین فضای ۵۰ مترمربع (اندازه یک کانکس ۴۰ فوت) خواهیم داشت.

وی بیان کرد: نگهداری از نظر دمایی و نوری و مکانیزم ضدعفونی‌کننده دائمی که داخل کیت وجود دارد و دائما با ازون گندزدایی می‌شود موجب شده از آلودگی‌هایی که واحدهای دامی با آن درگیری‌های بسیاری در حوزه آفلاتوکسین دارند و توکسین‌های خطرناک دیگری که از این بابت می‌تواند به علوفه دام اضافه شود، کاملا مبرا باشد. حتی با توجه به این نحوه کشت امکان دارد شما بخواهید برداشت جوانه داشته باشید و برای صنایع غذایی استفاده کنید. با توجه به اینکه بستر کار کاملا ایزوله است، این امکان داخل دستگاه ما وجود دارد. مسوول فروش و بازاریابی شرکت کشت و صنعت برکت ادامه داد: به محض اینکه محصول را از روی سینی برداشت بردارید، قابلیت بسته‌بندی دارد؛ چراکه کاملا ایزوله بوده و دائما در حال گندزدایی است. ازون مانند کلر و مابقی اکسیدکننده‌ها پایداری ندارد و دردسری برای شما در محصول نهایی کشاورزی نخواهد داشت.

نجارنژاد یادآوری کرد: با توجه به مشکلاتی که در زمینه نهاده‌های دامی وجود دارد و حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ترجیحی برای نهاده‌ها و از سوی دیگر کشور ما در اقلیم خشک به سر می‌برد و ممکن است امنیت غذایی ما به دلیل وجود مشکل خشکی دچار مخاطره شود به یکسری از طرح‌ها نیاز داریم که هم از نظر بهره‌وری طول زمان و هم از لحاظ مصرف انرژی و آب به ما در این زمینه کمک کند و قطعا در آینده بیشتر دچار مشکلاتی از لحاظ کمبود آب و خشکسالی خواهیم شد. وی عنوان کرد: محصول ما یک راهکار پایدار و مفید برای تولیدکنندگان دام و طیور است تا مشکل تهیه نهاده‌های اولیه خود را برای همیشه حل کنند. از سوی دیگر علوفه خشک درصد کمی از نیاز دام را تامین می‌کند و علوفه تازه در همه جای دنیا در اولویت است و بر کیفیت نهایی محصول تاثیر مثبت دارد.

مسوول فروش و بازاریابی شرکت کشت و صنعت برکت واحد یزد توضیح داد: برای معرفی محصول خود به فعالان حوزه محصولات کشاورزی و دام و طیور و ... به نمایشگاه عصر امید آمده‌ایم. این محصول از نظر تولید ثروت می‌تواند برای روستاهای کشور که تنش آبی دارند مانند استان خودمان یزد که یکی از استان‌های درگیر در این زمینه است و حدود ۸۵ درصد علوفه مورد نیازش را از استان‌های دیگر وارد می‌کند، خودکفایی ایجاد کند. نجارنژاد افزود: این محصول برای تولید ثروت برای کسانی که می‌خواهند با یک سرمایه‌گذاری نسبتا خیلی پایین تجهیزاتی را بخرند و روزانه شروع کنند بدون انقطاع و بدون توجه به فصل و اینکه روز یا شب است، دائما تولید صنعتی داشته باشند و حتی برای مصرف‌کنندگان استانی امکان تولید دائم را فراهم می‌کند. حتی می‌توانیم برای ساخت و اجرا و پشتیبانی فنی به‌صورت پایلوت با بعضی از استان‌ها وارد تعامل شویم.

وی یادآور شد: این محصول راه رفع یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان کشور در بحث کمبود آب و خشکسالی و امنیت غذایی است که مشخص شد اتفاقات سیاسی دنیا ‌چقدر می‌تواند روی آن تاثیرگذار باشد و یک جنگ در گوشه‌ای از دنیا ناگهان امنیت غذایی بخش قابل توجهی از مردم دنیا را به خطر بیندازد. مسوول فروش و بازاریابی شرکت کشت و صنعت برکت واحد یزد بیان کرد: امکان ایزوله‌شدن در این زمینه وجود دارد. راهکارش را ایجاد کرده‌ایم، دستگاه‌هایش را هم ساخته‌ایم و اگر قطعا روی این طرح سرمایه‌گذاری شود تا بتوانیم آن را به‌صورت یک سازه تجاری که در حد بالا بتواند قابلیت فعالیت داشته باشد، پیاده‌سازی کنیم، قطعا منافعی هم  به دنبال خواهد داشت.