به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از کره تایمز، دست‌اندرکاران این نمایشگاه می‌گویند خروج این دو شرکت می‌تواند نه تنها بر این رویداد، بلکه بر کل اکوسیستم صنعت داخلی خودروی کره تاثیر بگذارد، زیرا خودروسازان خارجی و داخلی بیشتری نیز می‌توانند از شرکت در رویدادهای آینده انصراف دهند. این در حالی است که مرسدس بنز، پرفروش‌ترین برند خارجی در کره جنوبی است و دفتر مرکزی رنوی کره نیز در شهر بوسان واقع شده است. منتقدان نه تنها از خودروسازان داخلی، بلکه از صنعت خودروهای وارداتی که ۳۰ درصد از سهم بازار داخلی را به خود اختصاص داده است، می‌خواهند تا به رویدادهای داخلی این کشور توجه بیشتری داشته باشند.

یکی از مسوولان کمیته سازماندهی BIMOS در این خصوص اظهار کرد: خودروسازان اکنون به رویدادهای آنلاین و بزرگ مانند نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) و سایر نمایشگاه‌های بزرگ حمل و نقل روی آورده‌اند، اما نسبت به شرکت در نمایشگاه‌های داخلی منفعل هستند. بنابراین ما سعی می‌کنیم این رویداد را از یک نمایشگاه سنتی به نمایشگاه مدرنی که در آن بازدیدکنندگان تجربه عملی بیشتری از وسایل نقلیه پیدا می‌کنند، تغییر دهیم تا برای عموم جذاب‌تر باشد.

به نظر می‌رسد نمایشگاه بین‌المللی خودروی بوسان، جذب خودروسازان را دشوار می‌یابد، زیرا در سال‌های اخیر روند صنعت خودرو از سخت‌افزار دور شده و به سمت برقی‌سازی و نرم‌افزار رفته‌ است. این نمایشگاه قرار است در ماه ژوئیه برای اولین بار در چهار سال گذشته برگزار شود و تاکنون شرکت گروه هیوندای موتور یعنی هیوندای، کیا و جنسیس و همچنین زیر‌مجموعه‌های گروه BMW‌، مینی و رولز رویس قصد خود را برای حضور در این نمایش اعلام کرده‌اند.

نمایشگاه بین‌المللی خودروی بوسان به همراه نمایشگاه بین‌المللی خودروی سئول که سال گذشته نام خود را به نمایشگاه تحرک سئول تغییر داد، یکی از نمایشگاه‌های مهم صنعت خودروی کره به شمار می‌روند. رویداد سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ برگزار نشد، اما در سال ۲۰۱۹ تقریبا ۲۰ خودروساز داخلی و خارجی در آن شرکت داشتند. پیش از آن نیز در سال ۲۰۱۸ به عنوان نمایشگاه خودروی بوسان برگزار شد و در مجموع ۱۹ برند شامل ۸ خودروی داخلی و ۱۱ خودروی وارداتی در آن غرفه داشتند. با این حال، امسال تعداد برندهای شرکت‌کننده به ۶ برند کاهش یافته است که کمتر از یک‌سوم تعداد چهار سال پیش است.

یکی از مقامات رنو می‌گوید: ما در وضعیت متفاوتی نسبت به سایر شرکت‌هایی هستیم که عدم مشارکت خود را اعلام کرده‌اند، زیرا ما با مشکلات مالی مواجه هستیم. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در رویداد بعدی شرکت کنیم. مرسدس بنز نیز گفت نمایشگاه خودروی بوسان، با استراتژی و مسیر حرکت این شرکت مطابقت ندارد و این موضوع را دلیل اصلی عدم شرکت در آن اعلام کرد. یکی از مقامات مرسدس بنز کره تصریح کرد: ما تمایل داریم در رویدادهایی شرکت کنیم که با مفهوم و رویکرد ما سازگاری دارند. ما سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی خودروی سئول شرکت کردیم و استراتژی الکتریکی خود را فاش کردیم.

وی در ادامه افزود: با این حال، برای جبران غیبت خود، قرار است میزبان چند فعالیت در راستای مسوولیت اجتماعی خود باشیم و در حال برنامه‌ریزی رویدادهای دیگری در بوسان هستیم. خودروسازان باید میلیون‌ها وون یا گاهی میلیاردها وون، بسته به اندازه غرفه برای تبلیغ محصولات خود هزینه کنند. برخی استدلال می‌کنند که نمایشگاه‌های موتور داخلی باید به پلتفرم‌های جذاب‌تری تبدیل شوند تا برندهای شرکت‌کننده را بهتر تبلیغ کنند.

انجمن توزیع‌کنندگان و واردکنندگان خودروی کره‌جنوبی می‌گوید: صنعت خودرو در حال تغییر رویکرد خود، چه در داخل و چه در خارج از کشور است که این مهم با تغییرات در زمینه‌های نمایشگاهی و بازاریابی نیز به دلیل پاندمی‌ کووید شتاب می‌گیرد و نمایشگاه‌های خودرو نیز در حال گذراندن یک دوره گذار هستند. از آنجا که این نمایشگاه خودرو هنوز گل سر‌سبد صنعت خودروی کره جنوبی است و مکان مهمی‌ برای ملاقات برندها و مصرف‌کنندگان است، بنابراین هم برگزارکنندگان نمایشگاه و هم برندها به دنبال تغییر و اصلاح آن هستند.