مهدی پیرصالحی، نایب‌رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در این مراسم عنوان کرد: صنعت مکمل‌ها در کشور ما از دهه ۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است. این صنعت که در ابتدا از صنعت داروسازی کشور مشتق شد، در طول این سال‌ها پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشت، به طوری که می‌بینیم بیش از ۸۰ درصد واردات فرآورده‌های مکمل در آن سال‌ها، امروز به تولید تقریبا ۱۰۰درصدی این محصولات در کشور رسیده است.

وی در این باره افزود: امروز هم بسیاری از تولیدکنندگان مکمل‌های غذایی و رژیمی کشور همچنان توسط شرکت‌های داروسازی تولید می‌شوند و این صنعت در کشور ما امروز به جایگاه خوبی رسیده است.

پیرصالحی درباره گردش اقتصادی این صنعت در کشور عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار رسمی سندیکای مکمل، بزرگی بازار مکمل در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان بود که البته به نظر می‌رسد این میزان با تکمیل گزارش‌‌ها به بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان برسد. بر این مبنا امیدواریم این روند رو به رشد در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه داشته باشد.

نایب‌رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران تاکید کرد: همه شرکت‌های فعال در این حوزه کمک می‌کنند تا اوضاع تغذیه در کشور بهتر شود و افراد جامعه از سلامت بیشتری برخوردار باشند.

پیرصالحی در پایان گفت: ما امیدواریم همه فعالان این عرصه هدف خود را بر اولویت قرار گرفتن سلامت مردم قرار دهند.