اینترک؛ یک پلتفرم جامع اتوماسیون مارکتینگ

«مزدک پاکزاد»، مدیرعامل و بنیان‌‌گذار اسمارتک یکی از شرکت‌‌های گروه دیجی‌‌کالا در رویداد رونمایی از محصول اینترک اعلام کرد: «اینترک محصولی در جهت توسعه دیجیتال مارکتینگ شرکت‌‌هاست که می‌تواند پیام درست را در زمان درست و از طریق پلتفرم درست به مخاطب برساند. اینترک ابزاری دقیق و کاربردی است که می‌تواند فعالیت‌‌های تبلیغاتی در حوزه ایمیل مارکتینگ، اس‌‌ام‌‌اس مارکتینگ و پوش‌‌مارکتینگ را هوشمند کند.» پاکزاد در ادامه اینترک را یک پلتفرم اتوماسیون بازاریابی ایرانی برشمرد که به صاحبان کسب‌‌وکارها این امکان را می‌دهد که در هر مقیاسی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. او توضیح داد که اینترک با امکاناتی مثل شخصی‌‌سازی پیام‌‌ها، تجزیه و تحلیل دقیق داده‌ها و هوشمندسازی فعالیت‌‌های بازاریابی، می‌تواند باعث توسعه انواع کسب‌‌وکارها شود. به عقیده پاکزاد، اینترک پلتفرمی کاربردی و مقرون به‌‌صرفه است که به توسعه انواع کسب‌‌وکارها سرعت می‌‌‌‌بخشد.

مدیرعامل اسمارتک درباره شروع فعالیت‌‌های اینترک گفت: «اگرچه زمان شروع کار به اوایل سال ۹۷ برمی‌‌گردد، اما در این بین چالش‌‌های متنوعی باعث تغییر روند این کسب وکار شده است. در حقیقت از ۱۵دی سال ۹۸ به‌طور رسمی کار خود را با تیم تکنولوژی دیجی‌‌کالا شروع کردیم و پروژه اتوماسیون مارکتینگ اینترک را در دیجی‌‌کالا شروع کردیم؛ اما با شدت گرفتن کرونا کسب‌‌وکارهای آنلاین هم رشد قابل‌‌توجهی کردند و از اواسط ۹۹ بیزینس لاین جدیدی در گروه تجارت دیجی‌‌کالا اضافه شد و در نهایت اسمارتک شکل گرفت.»

به گفته پاکزاد محصول اولیه اینترک که در داخل شرکت اسمارتک متولد شده، در اردیبهشت ۱۴۰۰و با هدف کمک به رشد و توسعه کسب‌‌وکارها ارائه شد و اساس کارش را بر سرویس‌‌دهی با مناسب‌‌ترین قیمت و کیفیت گذاشته است. «علیرضا مظلومی» مدیرارشد فنی و هم‌‌بنیان‌‌گذار اسمارتک هم راجع به امنیت داده‌ها و فضای اینترک گفت: «امنیت نخستین و مهم‌ترین دغدغه ما در اینترک بوده و هست؛ ما در لایه‌های مختلف این امنیت را تامین کرده‌‌ و محیط‌‌های سرورها را ایزوله کرده‌‌ایم.» در ادامه «یوحنا پرویزی‌‌نژاد» از تیم اینترک به معرفی ابزار اینترک پرداخت و به شکل عملی نحوه کار و ویژگی‌‌ها و امکانات اینترک را به مخاطبان رویداد که بسیاری از آنها مدیران مارکتینگ شرکت‌‌ها بودند توضیح داد. «امین فیض‌‌پور» مدیر eCRM دیجی‌‌کالا نیز روند فعالیت‌‌های اینترک و دیجی‌‌کالا را تشریح کرد و گفت: «دیجی‌‌کالا در زمینه استفاده از اتوماسیون مارکتینگ سابقه‌‌ای طولانی دارد و در ابعاد اطلاعاتی، آموزشی و تبلیغاتی از این ابزار استفاده می‌کند. وقتی اتوماسیون مارکتینگ اینترک به ما پیشنهاد شد، این محصول نظر ما را از لحاظ UI و UX هم جلب کرد و ما به کمک تحلیل داده‌ها توانستیم تصمیمات درست و مقرون به‌‌صرفه‌‌ای را در این زمینه بگیریم.»

«مهناز محمدی» مدیر بازاریابی اینترک نیز در پایان این نشست به چالش‌‌های اینترک در یک سال گذشته پرداخت و گفت: «همزمان با بزرگ‌تر شدن تیم اینترک، خلأ و نبود متخصصان در حوزه اتوماسیون مارکتینگ احساس می‌شد. نه تنها ما مارکترهای متخصصی در این حوزه نداشتیم، بلکه شرکت‌‌هایی که با ما کار می‌کردند نیز با چالش نبود متخصصان این حوزه مواجه بودند. در حقیقت در کل ایران حتی ۱۰۰ نفر خبره در حوزه اتوماسیون مارکتینگ وجود ندارد و همین امر باعث شد به فکر ایجاد دوره‌های آموزشی با متخصصان اتوماسیون مارکتینگ در ایران بیفتیم.» به گفته محمدی اینترک نخستین بوت‌‌کمپ اتوماسیون مارکتینگ ایران را در بهار ۱۴۰۱ برگزار کرده و از حالا برای ثبت‌‌نام کمپ پاییز و زمستان ۱۴۰۱ خود اعلام آمادگی کرده است.