این تفاهم‌نامه سه‌جانبه با هدف آموزش، انتقال و تبادل اطلاعات و دانش روز بیمه‌ای، تدوین برنامه‌های آموزشی بین‌المللی تخصصی صنعت بیمه، برگزاری همایش‌های تخصصی بیمه‌ای با مشارکت دانشگاه‌ها و موسسات معتبر بین‌المللی، همکاری در جهت ثبت آثار ملی در خاطره جمعی یونسکو، همکاری طرفین جهت شناساندن مفاخر، گنجینه‌ها و آثار فرهنگی و تاریخی کشور، همکاری در زمینه صنعت گردشگری و جهانگردی و ارتقای سطح کمی و کیفی همکاری‌های فی‌مابین به امضای طرفین رسید.

حسن شریفی، مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران در این مراسم با اشاره به قدمت و سابقه فعالیت‌های بیمه ایران در حوزه‌های مختلف از جمله توریسم و گردشگری، طی سخنانی اظهار کرد: این شرکت با قدمت ٨۶ ساله علاوه بر پوشش‌های بیمه‌ای بسیاری از پروژه‌های ملی و اقتصادی از جمله صنایع پتروشیمی و فولاد‌، در حوزه گردشگری نیز حضوری فعال دارد. بیمه ایران با داشتن ‌مهمانسرای عباسی در اصفهان در حوزه گردشگری و هتلداری نیز فعال است. وی در ادامه به موضوع فعالیت‌های بیمه ایران در حوزه آموزش‌های متخصصین صنعت بیمه کشور در رشته‌های مختلف پرداخت و گفت: با توجه به اینکه صنعت بیمه، صنعتی پویا و متکی بر دانش بیمه‌ای روز دنیا است‌، بیمه ایران از طریق شرکت هلدینگ کسب‌وکار سبا با راه‌اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی، توانسته کارشناسان زیادی را برای رفع نیازهای علمی کشور در حوزه بیمه تربیت کند. ما در بیمه ایران آمادگی و تمایل داریم که از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تحول و فناوری دیجیتال استفاده کنیم.

شریفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بیمه ایران با راه‌اندازی سیستم‌های نوین و به‌روز توانسته‌ایم، نگاهی را که از قبل در صنعت بیمه برای پذیرش خسارت یا خدمات مشتریان وجود داشت، تغییر دهیم. بیمه ایران با راه‌اندازی «سامانه بیمه ایران من» بدون نیاز به مراجعه مشتریان و بیمه‌گذاران به شعبه‌ها و مراکز خسارتی، به صورت غیرحضوری آمادگی دریافت گزارش خسارت و صدور بیمه‌نامه را به‌صورت آنلاین دارد. در این زمینه نیز آماده همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکار‌های دیجیتال هستیم و امیدوارم بیشتر از گذشته بتوانیم به مردم خدمت و کمک کنیم تا ضریب نفوذ بیمه را در جامعه گسترش دهیم.

حجت‌الله ایوبی‌، دبیر‌کل کمیسیون ملی یونسکو ایران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به ثبت ‌میهمانسرای عباسی در فهرست خاطرات جمعی یونسکو گفت: ‌میهمانسرای عباسی یک نگین فرهنگی و نمایشگاه دائمی بزرگ از هنر ایرانی در یک مجموعه زیبا و ماندگار است که هر کس به این مکان می‌رود، عاشق و دلباخته هنر بازمی‌گردد. باید تلاش برای ثبت ‌میهمانسرای عباسی در فهرست خاطرات جمعی یونسکو را به فال نیک بگیریم. ایوبی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های پیش‌روی کمیسیون ملی یونسکو ایران و همکاری فی‌مابین شرکت‌های تابعه هلدینگ سبا و بیمه ایران، گفت: ما در عرصه پاسداشت جهان نوروز و راه ابریشم بسیار فعال هستیم. این هفته یک سلسله نشست ارزشمند و اثرگذار طراحی کرده بودیم که به‌خاطر آغاز موج تازه کرونا، در آخرین دقایق لغو شد. به‌خاطر این برنامه نمایندگانی از همه کشورها عازم ایران بودند تا شبکه‌ای از کشورهای نوروز تشکیل دهیم و از تجارب گوناگون فرهنگی کشورهای مختلف بهره‌گیری کنیم.

محسن احمدی، مدیرعامل هلدینگ توسعه کسب‌و‌کار سبا (سرمایه‌گذاری بیمه ایران) نیز در این نشست گفت: این مجموعه هلدینگ از سال ۷۱ از محل ذخایر عمر بیمه‌شدگان، فعالیت‌‌های اقتصادی گوناگون را در حوزه‌ سرمایه‌گذاری آغاز کرده و در همین راستا، در سال ۹۰، مرکز آموزش عالی سبا را نیز ر‌اه‌اندازی کردیم؛ چرا که یکی از وظایف ما، ارتقای سطح دانش، ارتباط با بیمه بین‌المللی و تعامل با کشورهای پیشرو در این عرصه است. او با اشاره به فعالیت‌های این هلدینگ در عرصه هتل‌داری، تاکید کرد: ‌میهمانسرای عباسی به عنوان نماد گردشگری سنتی ما، یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های جهانی در خاورمیانه است و جا دارد با ظرفیت کمیسیون ملی یونسکو، ثبت آن در فهرست خاطرات جمعی یونسکو با برگزاری نشست‌های تخصصی بین‌المللی بیمه پس از انعقاد این تفاهم‌نامه پیگیری شود.