پهلوگیری و تخلیه همزمان سه کشتی کالای اساسی در بندر چابهار

وی میزان بار این کشتی‌ها را در مجموع ۱۹۸ هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های زیرساختی و تجهیزاتی بندر چابهار از مهر ماه سال گذشته با ابلاغ دولت به دو شرکت بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام مبنی بر ورود ۵۰ درصد کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر چابهار، شاهد رشد چشمگیر پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در این بندر استراتژیک هستیم. شهدادی اظهار کرد: با وجود تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد دنیا، رونق تجارت با ورود کشتی کالای اساسی در بندر چابهار ادامه دارد، به‌گونه‌ای‌که ابتدای اردیبهشت ماه به‌صورت همزمان ۷ کشتی با ظرفیت ۳۴۰ هزار تن در این بندر بزرگ اقیانوسی پهلوگیری کرد. وی اضافه کرد: همچنین در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، ورود کالاهای اساسی از طریق این بندر ۳۰ درصد رشد داشته است. معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان عنوان کرد: در شش ماه دوم سال ۹۷ بیش از ۱۸۸ هزار تن و در شش ماه دوم ۹۸ بیش از ۶۰۴ هزار تن کالای اساسی از طریق این بندر استراتژیک وارد شد که ۲۲۱ درصد رشد را نشان می‌دهد. 

   پهلوگیری یک کشتی حامل کالای اساسی

همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از پهلوگیری ۳۰ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در یک ماه نخست امسال در بندر امام‌خمینی(ره) خبر داد. عادل دریس درباره انتقال کالاهای اساسی از مجتمع بندری امام(ره) بیان کرد: به‌منظور تسریع در روند خروج کالاهای اساسی مورد نیاز کشور و کمک به تنظیم بازار اقلام پرمصرف در ماه مبارک رمضان، یک میلیون و ۴۲۳ هزار و ۴۰۵ تن کالای اساسی از انبارهای نگهداری کالا بارگیری و از طریق ناوگان ریلی و جاده‌ای به اقصی نقاط کشور توزیع شد.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: از ابتدای سال جاری تا اوایل اردیبهشت ماه، ۳۰ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر امام‌خمینی(ره) پهلوگیری کرده و بیش از یک میلیون و ۷۴۹ هزار تن انواع کالا از جمله انواع نهاده‌های دامی تخلیه شده است. 

وی با اشاره به تخلیه و توزیع سریع گندم در مبادی مصرف اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا اوایل اردیبهشت ماه، ۱۱ فروند کشتی حامل گندم در بندر امام‌خمینی(ره) پهلو گرفته است. تخلیه انواع کالاهای غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره) در فروردین سال‌جاری با ۱۵ درصد رشد به بیش از یک میلیون و ۷۹۱ هزار تن رسید.