کاظم خاوازی در سفر به بردسیر و بازدید از مزارع گل محمدی در این شهرستان افزود: در کارخانه گلاب زهرای شهرستان بردسیر علاوه بر گلاب، محصولات دیگر نیز تولید می‌شود که ارزش افزوده اقتصادی کالا را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر این مورد به‌صورت زنجیره تولید اتفاق بیفتد و تشکلی از کشاورزان تشکیل شود و آنها تقاضای این کار را داشته باشند به مراتب مطلوب‌تر است و ما حمایت بیشتری از آنها به عمل خواهیم آورد.

در جریان بازدید وزیر جهادکشاورزی از گلستان‌های گل محمدی دو نفر از کشاورزان و فرماندار بردسیر مسائل و مشکلات باغداران را به اطلاع وی رساندند که از جمله آنها تقاضای مساعدت در تکمیل واحدهای فرآوری گل و سایر صنایع مرتبط بود که وزیر جهادکشاورزی در پاسخ گفت ما آمادگی کامل را برای حمایت از کسانی که بخواهند سرمایه‌گذاری و صنایع تکمیلی راه‌اندازی کنند، داریم و چنانچه نیاز به تسهیلات داشته باشند، تسهیلات در اختیار آنها قرار می‌دهیم و در زمینه آب‌رسانی و تکمیل عملیات آب‌رسانی اعلام آمادگی می‌کنیم. خاوازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به رعایت الگوی کشت اشاره کرد و گفت: با پیروی از الگوی کشت و برنامه ابلاغی وزارت جهادکشاورزی کشاورزان در فروش محصولات خود به مشکل برنمی‌خورند.

وزیر جهادکشاورزی در سفر به ارزوئیه گفت: شهرستان ارزوئیه از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است و این منطقه می‌تواند در زمینه آبزی‌پروری توسعه یابد و در این راستا دولت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه‌گذاری را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

در ادامه وزیر جهادکشاورزی از قنات قادرآباد بازدید کرد. خاوازی پس از شنیدن تقاضاهای مالکان، یکپارچه‌سازی اراضی و انجام آبیاری تحت فشار در آنها را پیشنهاد و اعلام کرد: در صورت اجرای آبیاری تحت فشار و یکپارچه‌سازی اراضی امکان پرداخت هزینه اجرای آبیاری‌های نوین تا ۱۰۰ درصد وجود دارد.

به گفته وزیر جهادکشاورزی، با یکپارچه‌سازی اراضی و انجام آبیاری تحت فشار، مدیریت منابع آب بهینه می‌شود.

همچنین مالکان قنات قادر آباد تقاضای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در بالادست قنات‌های خود را داشتند تا با احداث انواع گوراب‌ها، بندهای انحرافی زمینه تغذیه قنات‌ها را فراهم و از سیلاب‌ها و خرابی‌هایی که برای قنات‌ها به‌وجود می‌آید، جلوگیری به عمل‌ آید.