وی افزود: بانک مرکزی پول ندارد که برای تامین نهاده بدهد و واردکنندگان با پول خودشان وارد می‌کنند، بنابراین هر طوری هم که دلشان بخواهد، به تولیدکنندگان فشار می‌آورند. نهاده‌هایی مثل ذرت که امروزه تولیدکنندگان دریافت می‌کنند، کیفیت پایینی دارد و این موضوع در بهره‌وری و میزان پروتئین تولیدی مرغ و تخم‌مرغ تاثیر می‌گذارد. نبی‌پور با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی هم که از طریق سامانه بازارگاه نهاده می‌دهد، به عامل فشار تبدیل شده است، گفت: اخیرا یک تولید‌کننده ۱۱۷ میلیون تومان برای ۱۰۰ تن ذرت دولتی پرداخت کرده‌ که غیرقابل مصرف است. از ۱۱ دی‌ماه گذشته درگیر هستیم که این محموله را برگردانند، اما این کار را نمی‌کنند، این در حالی است که خود شرکت واردکننده گفته بار آلوده است. رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران تاکید کرد: تولیدکننده مجبور می‌شود از بازار آزاد به قیمت چند برابر نهاده خود را تامین کند و در پی بدعهدی‌های این‌چنینی، ذرت را از بازار آزاد به قیمت ۵ هزار و ۷۰۰ تومان که سه برابر نرخ دولتی است خریداری کردیم تا مرغ‌ها از بین نروند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت:‌ دولت در قیمت بازار هم دخالت می‌کند، در حالی که باید قیمت‌ها براساس عرضه و تقاضا باشد. اگر نرخ بازار گران‌تر باشد، هر روز مسوولان و بخش‌های نظارتی  تولیدکننده را تحت فشار و منگنه قرار داده و جریمه‌های کلان می‌کنند، اما اگر قیمت به کمتر از نرخ مصوب رسید، هیچ کسی پاسخ ما را نمی‌دهد. وی افزود: امروز قیمت تخم‌مرغ ۲ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب است، اما هیچ مسوولی در برابر آن پاسخگو نیست و همه اینها در تولید آینده تاثیر می‌گذارد. 

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران گفت: دولت توان ندارد بازار را کنترل کند و قیمت‌های سرسام‌آور ایجاد می‌شود و هر چه می‌گویند هم برعکس از آب در‌می‌‌آید. وی تاکید کرد: بارها به وزیر جهاد کشاورزی هم گفته‌ایم که دلار ۴۲۰۰ تومانی برای بخش تولید هیچ سودی ندارد و این ارز ترجیحی در ظاهر برای کنترل قیمت نهاده داده می‌شود، اما در حقیقت تولیدکنندگان همچنان به قیمت‌های بالا از بازار آزاد تهیه می‌کنند و سود آن به جیب عده‌ای خاص می‌رود. نبی‌پور تصریح کرد:‌ خواسته ما این است که دولت دخالت خود را از بخش تولید بردارد و آنها به راحتی به تولید خود ادامه خواهند داد. زمانی که دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌پردازد، ده‌ها دخالت‌ دیگر هم در کنار آن دارد که این برای بخش تولید زیانبار است. 

وی در ادامه صحبت‌هایش به مشکلات دیگر بخش تولید اشاره کرد و گفت: نهاده تولیدکنندگان که بیش از ۷۰ درصد در قیمت تمام‌شده نقش دارد، تامین نمی‌شود. ۴۵ روز است به تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار نهاده نداده‌اند و شاید هم ارز مورد نیاز واردکنندگان را پرداخت نمی‌کنند.  نبی‌پور در پاسخ به اینکه چه میزان از نیاز نهاده مرغداری‌ها به نرخ دولتی تامین می‌شود، گفت: در سویا ۷۵ تا ۸۰ درصد با نرخ دولتی است، اما مشکل اصلی اینجاست که این نهاده‌ها را با تاخیر ۴۰ روزه می‌دهند و در این مدت مرغدار مجبور است به بازار آزاد و سیاه مراجعه کند. از زمانی که وزارت جهاد کشاورزی سیستم بازارگاه را در اختیار گرفته، هنوز نتوانسته نیاز تولیدکنندگان را به خوبی برطرف کند. 

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش به دلالی و واسطه‌گری اشاره کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی پول نهاده‌های خود را نقدی می‌خواهد و از آنجا که مرغداران نقدینگی لازم را ندارند مجبور هستند، به دلالان و واسطه‌ها مراجعه کنند و سالانه ۶۰ درصد به آنها سود می‌پردازند و همه اینها به عنوان مانع اصلی تولید ظاهر می‌شود که هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد و قیمت در بازار افزایش می‌یابد.  وی در پاسخ به سوال دیگر که آیا تحریم‌ها در تولید نقش داشته‌اند، گفت:‌ حقیقت این است که تحریم‌ها در تامین نهاده‌های ما نقشی نداشتند. غذا، دارو و نهاده‌ها شامل تحریم نبود و به هر نحوی بود وارد می‌شدند. مثلا همین آقای مدلل نهاده‌ها را از خود آمریکا وارد می‌کرد، اما مشکل اصلی در خود دولت است که بانک مرکزی نمی‌تواند پول واردکنندگان را بدهد. وی در مورد اینکه چه راهکاری برای این مشکلات دارید، گفت: پیشنهاد می‌کنم آزادسازی کامل قیمت انجام بشود. دلار ۴۲۰۰ تومانی را لغو کنند و اجازه دهند، قیمت براساس عرضه و تقاضا تعیین شود. در این صورت تولید جان می‌گیرد و رونق بیشتری پیدا می‌کند، اما اگر دولت می‌خواهد از مصرف‌کننده حمایت کند، برای دهک‌های پایین سهمیه یا کارت اعتباری یا کوپن درنظر بگیرد که در این حالت، هم مصرف‌کننده و هم تولیدکننده هیچ‌یک ضرر نمی کنند.